בדק בית בפרוטוקול מסירה או בפרוטוקול ראשוני

בדק בית בפרוטוקול מסירה או בפרוטוקול ראשוני

בדק בית בפרוטוקול מסירה או בפרוטוקול ראשוני - מתי כדי לבצע?

מתי מבצעים ביקורת בדק בית?

יש 2 פרוטוקולים למסירת דירה חדשה מקבלן, פרוטוקול ראשוני המתבצע כחודש לפני הכניסה לנכס ופרוטוקול מסירה שהוא בעצם הרגע בו אתם מקבלים את המפתח לדירה שלכם. באף אחד מהמקרים הקבלן אינו רוצה שתבצעו ביקורת בדק בית ותאתרו ליקויים במבנה. חשוב לציין כי בדק הבית מבוצע לרוב בפרוטוקול הראשוני (כחודש לפני מסירת הדירה), או בפרוטוקול המסירה (מועד מסירת המפתח לדייר), כמובן שקיימים עוד הרבה מאוד דיירים שמחליטים לערוך את בדק הבית רק במהלך שנת הבדק. הזמן המומלץ להזמנת בדק הבית הבית הוא ללא ספק בשלב הפרוטוקול הראשוני, בזמן זה הבדיקה מתבצעת, ולקבלן יש מספיק זמן לתקן את הליקויים שנמצאו בנכס ולמסור לדייר דירה נקייה מליקויים עד למועד פרוטוקול המסירה. לצערנו רוב קבלני הבניין בארץ לא מאפשרים הכנסת חברת בדק בית בשלב זה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהקבלנים לא אוהבים שמבקרים את עבודתם, כמו כן בדק הבית עלול לעכב להם מסירה של דירות וליצור להם בעיות עם רוכש הדירה שלא היה מודע לרמת הליקויים טרם הבדיקה. לדיירים שלא הותר להם להכניס חברת בדקת בית בשלב זה, מומלץ לתאם את בדק הבית ליום פרוטוקול המסירה, חשוב לציין שבשלב זה הקבלן לא יכול להתנגד לקיום הבדיקה כיוון שכעת החזקה על הדירה עוברת לידי אותו רוכש דירה והוא זה שנחשב כרגע לבעלים של הנכס, וזאת בשונה מהפרוטוקול הראשוני בו הדירה הייתה עדיין ברשות הקבלן.

סעיף בדק בית בחוזה הרכישה

הקדימו תרופה למכה, והכניסו סעיף קטם שיעשה הבדל גדול בחוזה הרכישה שלכם. בזכות דין טוב אתם תוכלו "לכופף" את ידו של הקבלן וממש לאלץ אותו להרשות לכם לביקורת בדק בית לנכס עוד לפני שנכנסתם, אם עורך הדין שלכם ממולח מספיק הרי שסעיף זה ישמור עליכם מכל משמר והקבלן המבצע ללא ספק יזהר שיבעתיים כאשר בונה את הבית שלכם. חישוב לציין כי אין סעיף כזה ולמען האמת הקבלנים מוודאים שלא יהי כזה סעיף ואם יש לכם קבלן שעקש מנוע מיכם הוספת סעיף של ביצוע ביקורת בדק בית אולי כדאי לכם לחשוב פעמיים לפני רכישת הנכס. הרבה מאוד דיירים עדיין מצליחים לזמן את בדק הבית בשלב הפרוטוקול הראשוני ע”י עורכי דין מנוסים שדאגו להכניס סעיף כזה עוד בטרם חתימת החוזה (שווה לבדוק האם נרשם גם בחוזה שלכם משהו בנושא). בכל מקרה לא משנה מתי מבוצע בדק הבית האחריות של הקבלן לתיקון הליקויים תמיד תקפה, ולכן על מנת לא ליצור מצבים של הסתייגות הקבלן מחלק מהליקויים (בטענה שבוצעו ע”י בעל מקצוע מטעמכם) חשוב לבדוק את הנכס כאשר הוא נקי מריהוט, מזגנים, הנמכות גבס או כל שינוי אחר שמתוכנן להתבצע על ידכם, כך ורך כך תתנהלו נכון ולא תשאירו לקבלן פתח מילוט מהאחריות על אותם ליקויים. למידע נוסף על בדק בית >>

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.