חישוב עלויות לשיפוץ עם מינימום טעויות

חישוב עלויות לשיפוץ עם מינימום טעויות

שיפוץ הבית תמיד יוצר הרגשת חגיגיות. נכון שקצת צבע או החלפה של וילונות יוצרים שינוי אולם הכוונה שלי היא לשיפוץ שממש משנה מיקום של חלונות, קירות ועוד. על מנת לחשב את עלויות השיפוץ מומלץ לעשות בדק בית. בדק בית למעשה בוחן את הבית מהרצפה ועד הגג. בזכות בדק בית ניתן לאמוד את שווי הבית וגם את שווי הליקויים או הבעיות שיש בו. תארו לכם מצב שבו אתם מתכננים להתקין כיור חדש באמבטיה ובעת ההתקנה החיבור של הצנרת נפגע עקב ריקבון… מצב זה יאלץ אתכם לשבור חלק מהקיר על מנת לחשוף את הצנרת הרקובה ולהחליפה בחדשה, הפער בעלויות עלול להיות פי 5 ויותר.

מה משפצים ומה בודקים?

נכון שלא תמיד שיפוץ הבית כולל צנרת מים או חשמל אבל תמיד טוב לדעת מה עומד מולכם לפני שאתם נכנסים לשיפוץ, על מנת לדעת זאת עליכם לעשות בדק בית. הבחינות שנעשות לבית כוללות בדיקת אינסטלציה וצנרת שבעזרתה תגלו אם הצנרת שלכם תקינה או שאתם צריכים לשקול ולהוסיף לעלויות גם את עלות ההחלפה של הצנרת, גם החשמל נבדק ובעזרת בדיקה זו תגלו מה בעצם קורה בתוך הקירות ועד כמה קל או קשה יהיה לבצע שינויים בחשמל. את הבדיקות של בדק בית מבצע מומחה שהוא מהנדס במקצועו. הבדיקות המקיפות יתנו תמונת מצב מדויקת שבעזרתה תוכלו לאמוד את העלויות האמיתיות של השיפוץ אותו אתם עומדים לבצע. אמנם בדק בדית כולל המון קטגוריות ואלמנטים, ביניהם מצב הקרקע, יסודות המבנה ואפילו השכנים וסביבת המגורים. אין חובה לבצע את כל הבדיקות מכיוון שישנם כאלו שכלל לא קשורות או משפיעות על השיפוץ, כל מה שרלוונטי או שאתם מתכננים לשנות מומלץ שיהיה כלול בבדק בית.

היתרונות של בדק בית

כאמור אם אנחנו עומדים לפני שיפוץ בבית מומלץ שנבצע בדק בית, אך לבדק בית יש יתרונות נוספים שיתנו לנו כלים נוספים למשל, אם אנו משפצים את הבית ומוגבלים על ידי תקציב הרי שכלילת הבדיקה בתחשיב תחסוך לנו המון הוצאות לא מתוכננות שנהיה חייבים להוציא, לא אחת משפצי בתים מגלים תוך כדי שיפוץ בעיות צנרת, אינסטלציה או חשמל שמאלצים את המשפצים להוציא הוצאות נוספות על השיפוץ, הוצאות אלו יכולות לשנות את חיבוי העלויות ולהגדיל אותם לעיתים ל פי 2 ואף יותר. לכן בחירת חברה מקצועית לביצוע בדק בית תחסוך לכם הוצאות או לחילופין תמנע מכם להיכנס לשיפוץ אם אתם לא ערוכים לו מבחינה כספית, יתרון נוסף לביצוע בדק בית הוא שאם אתם עומדים למכור את הבית ולכן אתם משפצים אותו תוכלו להשתמש בדוח על מנת להראות מה יש בבית ומה ביצעתם על מנת לתקן את הליקויים שהתגלו בבדיקות בדק בית.