רטיבות בבית, מי אחראי?

רטיבות בבית, מי אחראי?

בתהליך בדק בית קורה לא אחת שמגלים על קיר הבית כתם די קטן ושחור שמידי יום הולך וגדל ומתפשט למימדים שממש קשה להתעלם מהם, יהיו כאלו שישטפו את הקיר עם כלור או אקונומיקה ואכן הקיר ילבין שוב אולם עם הזמן הפטרייה תחזור, הבעיה לרוב נובעת מרטיבות שממשיכה ללחלח את הקיר ולפטרייה להתפתח. בדק בית מהווה חלק חשוב https://www.matan-il.co.il/מאוד שתורם לאתר את מקור הבעיה וחשוב לאתר אותה מסיבות רבות והראשונה ביותר היא מבחינה בריאותית, פטריות אלו אינן תורמות כלל, הסיבה השנייה היא מבחינה אסטטית, כתמים שחורים אלו אף פעם לא נראים טוב. לכן בדק בית מאפשר לנו לאתר את המקור ולקבל את ההמלצה על הדרך הטובה ביותר לטיפול בה. השאלה הנשאלת היא מי באמת אחראי לטיפול בתקלות אלו, האם הקבלן שבנה את הבית או האחריות היא על הדיירים עצמם. על כך יש כמה אפשרויות לפתרון כאשר בדק בית הינו הדרך להכריע על כך.

האחריות של הקבלן על רטיבויות בבית

ראשית כל השאלה הנשאלת היא בן כמה הבית, זהו היסוד לבדק בית, בכל תקופה נבנים בתים בשיטות שונות ובכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, חלק מהשיטות טובות יותר וחלק פחות, בעת ביצוע בדק בית נבדקים כל הגורמים והאלמנטים שבהם נבנה הבית, אלו נלקחים בחשבון, בדק בית מניב דוח שבו מוצאים את הליקויים השונים ביניהם את ליקויי הרטיבויות וניתן להבין מהדוח על מי מוטלת האחריות, לעיתים היא תהיה על הקבלן שבנה את הבית ולעיתים זה יהי הפשוט בלאי שנוצר עם הזמן. כל עוד האחריות היא על הקבלן עליו לבצע את התיקונים הנדרשים, לא אחת קורה כי לא מאתרים את הליקויים בצורה ויזואלית ולכן שיטה נוספת לאיתור הרטיבויות שבשימוש בדק בית היא על ידי מכשור מתקדם שמשלב אינפרא אדום, כלי זה מאתר את מקורות הרטיבות ומאפשר לקבלן האחראי לבצע את התיקון, גם פריצות באיטום מתגלות על ידי מכשור זה.

אחריות שאינה מוטלת על הקבלן המבצע

לא אחת אנו רוכשים בית שאינו חדש או שעובר זמן מתאריך הרכישה ובדק בית שבוצע כבר אינו בתוקף, ולאחר מיכן מתגלים רטיבויות שלא התגלו או לא נמצאו כאשר נערך בדק בית, אלו ליקויים שנוצרו עם הזמן, הכוונה היא לבלאי סביר שעלול לגרום לרטיבויות כגון גומיות שמתיישנות ומתייבשות או מחברים יבשים שמתחילים לנזול, אלו ליקויים שאינם נכללים בבדק בית או שבכלל לא היו קיימים בתחילה. בעיות אלו חייבות להיות מטופלות מייד עם איתורן, אין להקל ראש בשום נזילה מכיוון שנזילות גם הקטנות ביותר והזניחות עלולות להתפתח לנזק רציני. בדק בית שעושים לבית שאינו חדש לרוב יכלול את הצורך בבדיקה או חידוש מערכות אינסטלציה כאלו ואחרות, הסיבה היא למנוע את התקלות והבעיות בעתיד ולשמר את הבית ככל האפשר.