בדק בית, למי ולמה?

בדק בית, למי ולמה?

בדק בית הינו מהלך חשוב מאוד שצריך להתבצע בכל מבנה מגורים, בית פרטי ובכלל בכל מקום בו אנו עומדים להתאכלס. יתרונו הבולט של דוח בדק בית הוא באיתור הליקויים בנכסים שעומדים להירכש, כך נמנעים ונחסכים הוצאות כבדות עתידיות. בדק בית הינו שירות מקיף שניתן בתשלום על ידי חברות מקצועיות המתמחות בתחום ביקורת מבנים, ביניהם מועסקים מהנדסי בניין ושמאי מקרקעים בעלי התמחות בתחום ויכולת לאתר ולאמוד את הליקויים שמתגלים.

למי חשוב בדק בית?

הכלל הוא פשוט וברור, כל מי שעתיד לרכוש נכס, בין אם זה בית פרטי, דירה בבניין, או בניין עסקים ואפילו מפעל, חייב לבצע בדק בית, הסיבה לכך שרק בעזרת בדק בית תוכלו לאתר ולמצוא ליקויים שונים. אחד הליקויים הנפוצים שנמצאים ברוב בתי המגורים הם חריגות בנייה, אי התאמה לתוכניות הבנייה עלולה לגרור קנסות והיטלים כבדים מהרשויות, לזה אין דרך להיערך ללא דוח ליקויים שמונפק על ידי בדק בית. החשיבות של ביצוע הבדיקה הינה לבתים חדשים וישנים כאחד, לנכסים החדשים עלולים להיות ליקויים שנותרו תוך כדי בנייה ולעיתים אף קרו בתום לב, אולם בבתים לא חדשים החשיבות באיתור ליקויים וביצוע בדק בית חשובה יותר, איתור או גילוי מאוחר מידי של צנרת או ביוב תקולים עלולה להביא לנזקים קשים שהתיקון שלהם יכול לעלות אלפי ועשרות אלפי שקלים.

בדק בית לצנרת ביוב

כאמור בדק בית הינו מכלול של בדיקות ומבחנים, חלק מהם נוגע לביוב. ביקורת ובדק בית תקופתי לביוב במיוחד במבנים ישנים יכולה למנוע בעיות רבות, חלק מהבדיקות כוללות שימוש בכלים וציוד מתקדם. הטכנולוגיה מתפתחת גם כאן, בדק בית הפך להיות מבחן מקיף ונחרץ בכל הנוגע לאיתור ליקויים. חלק מהציוד שבשימוש הוא מצלמה תרמית שמאתרת פיצוצים ונזילות על ידי חום, גם שימוש במצלמת סיב אופטי נותנת מענה לראייה מקיפה של הצנרת במקומות לא נגישים. לבסוף דוח הליקויים שמופק בתום בדק בית יוצר את התמונה המלאה שכוללת את מצבו האמיתי של הנכס והעלויות שנדרשות להבאת הליקויים על תיקונם. במקרים שבהם בדק בית מאתר ליקויים שאינם ניתנים לתיקון או פיתרון מערבים חוות דעת של שמאי מקרקעין לצורך אומדן ירידת הערך.