​הפקת דוחות בדיקה תוך 24 שעות
קבלו מידע מקצועי על מגוון ליקויים נפוצים
077-4140034 phone
close
בדק בית | מה כוללת הבדיקה?
ראשי בדק בית | מה כוללת הבדיקה?

בדק בית | מה כוללת הבדיקה?

בדק בית מהדברים שבאמת חשוב להכיר כשקונים בית או משפצים שיפוץ גדול

לבצע בדק בית לנכס חדש, ישן או אחרי שיפוץ יחסוך לכם הון תועפות. אם אתם לפני קניית בית חדש או בית מיד שניה סביר להניח כי המושג “בדק בית” צץ ועולה לא מעט פעמים.

אכן לא אחת אנחנו שומעים על בדק בית שמבצעים לפני רכישת בית חדש או שיפוץ. אבל לא בהכרח אנחנו מבינים מה המשמעות של ביצוע בדק בית ולמה אנחנו צריכים להוציא כסף על בדיקה ובמיוחד אם מדובר על בית חדש מקבלן.

נסביר כאן מה הוא בדק בית, מה הוא כולל ומי צריך לבצע אותו.

אנחנו בחברת “מתן – ביקורת מבנים” נשמח לענות על כל שאלה בתחום.

פניה מהירה

    הרבה לפני סגירת עסקה, בצעו בדיקה!

    תארו לכם שאת כל החסכונות שלכם אתם עומדים להשקיע בנכס חדש שלכאורה אמור היות תקין, ללא ליקויים וצריך לשרת אתכם לשנים רבות אך בפועל תוך כדי מגורים אתם מגלים שהריצוף משופע בצורה שגויה והמים לא מתנקזים כראוי, יתכן כי תגלו שיש עמוד בחדר שמפריע לכם להתקין ארון או שולחן למעט עיצוב יחודי על ידי נגר (דבר שמייקר לעיתים פי 3 את המחיר) ועוד כהנה וכהנה מעין “תקלות” קטנות שנאגרות לאסופה של ליקויים שכולם יחד מפריעים לאורך החיים ואיכות המחייה שלכם. איך נמנעים מכך וחוסכים בהוצאות מיותרות? בדק בית זו התשובה.

    חשוב מאוד לבצע את הבדיקה לפני הכניסה לבית מסיבות רבות, אך הראשונה מכולן היא העובדה שאם אתם מחוץ לבית העבודות יתבצעו מהר יותר ועם מינימום אי נוחות עבורכם, הרי הקבלן “משתוקק” לספק לכם את הנכס מהר ככל האפשר ואם אתם מגלים ליקויי בניה מבעוד מועד הרי שהוא מחוייב לטפל בהם.

    ההמלצה הגורפת היא לתאם מועד לביצוע הבדיקה מייד אחרי שהקבלן מודיע לכם להגיע לקבלת מפתח, חשוב לקבל דו”ח מפורט של כל הליקויים בבית על מנת שתוכלו להגיע אותם לקבלן לפני הכניסה שלכם, זו עוד סיבה לבצע בדק בית לפני הכניסה, על מנת למנוע מהקבלן להפיל עליכם את הליקויים שתגלו.

    בדק בית, מילה קטנה לחיסכון גדול

    כאמור ביצוע ביקורת לנכס יחסך לכם הרבה עלויות והוצאות, כל הליקויים שתגלו טרם הכניסה שלכם לנכס מחוייבים לטיפול על ידי הקבל או בעל הדירה ממנו אתם רוכשים את הבית, נסו להשוות זאת לרכישת רכב, בדיקה לפני קניה תעשו נכון, אז קל וחומר בדיקה לבית. יש כמה סוגים של בדק בית:
    בדיקה הנדסית – הבדיקה הנפוצה ביותר וכוללת בתוכה את בדיקות האינסטלציה, חשמל, איטום, ריצוף, נגרות, אלומיניום ועוד.
    בדיקה תכנונית – בדיקת התאמה של המבנה לתוכניות המקור של המבנה ובהצלבה לתוכניות עירוניות ומחוזיות, לא אחד ליקויי בניה נובעים מחוסר התאמה בין הבנוי למתוכנן.
    בדיקה לדירות יד שנייה | לאחר שיפוץ – גם שרוכשים נכס שאינו חדש או שעבר שיבוץ יש חובה להעביר לו בירוקת, לרוב יתגלו ליקויים שנוצרו בעקבות שיפוץ לא מקצועי או בלאי של נכס ישן. חשוב שתזכרו כי בדיקת הנכס אינה נחלת רוכשי הנכסים החדשים אלה לכולם, חשוב שתדעו שגם אם אתם רוכשים דירה מיד שניה שלמראית עין צבועה יפה, משופצת הליקויים שמסתירים רבים מאוד ורק ביקורת מקצועית תאתר אותם
    בדיקה לדירות חדשות – קונים נכס חדש מקבלן? חובה לבצע בדק בית, רק לאחר הבדיקה תקבלו את התמונה האמיתית של הליקויים ואת הערכת העלויות לתיקונם, לעיתים אף תיאלצו להיפגש בבית משפט עם דוח הליקויים שאותו הקבלן חייב לתקן.
    שמאות מקרקעין – אם אתם עומדים לבנות בית חדש מומלץ לבצע שמאות מקרקעין על מנת להעריך את שווי הנכס המיועד, את עלויות הבניה, אילו היתרים והיטלים נדרשים ועוד.

    בדק בית למבנה | נכס תוך כדי תהליך הבניה שלו

    אם אתם בתהליך של תכנון בניית בית חדש ההמלצה הגורפת היא ללוות את תהליך הבניה עם בדק בית.

    היתרון הגדול ביותר הוא שתחסכו לעצמכם בעיות, תקלות, ליקויים ומן הסתם תצטרכו לעשות בדק בית בסיום הבנייה ואז זה עלול להיות מאוחר מידי והרבה יותר קשה לתיקון במידה ויהיו ליקויים.

    למעשה בדק בית מלווה משול להקדמת תרופה למכה, חוסכים כסך וזמן.