בדק בית, מי צריך בדיקה כזו?

בדק בית, מי צריך בדיקה כזו?

אם אתם בתהליך של קניית בית ללא ספק שמעתם את המושג “בדק בית”. בדק בית הוא בדיוק כמו שזה נשמע, ביצוע ביקורת לבית שאתם עתידים לגור בו. הבדיקה כוללת מגוון תחומים החל משלד המבנה ועד לרמת איכות הגימור כמו טייח, צבע וכדומה, את ביקורת בדק בית מעבירים בעלי מקצוע מיומנים שבעזרתם מאתרים את כל הליקויים במבנה. השאלה הנשאלת היא מי צריך לבצע ביקורת בדק בית ועד כמה באמת היא הכרחית. והתשובה על כך היא די פשוטה, כולם כל מי שחשוב לו לקבל תמורה טובה בעד הכסף שלו, כל מי שרוכש בית חדש מקבלן וגם מי שרוכש בית מיד שניה. היתרון בביצוע בדק בית הוא שתוכלו לאתר ליקויים מבעוד מועד ותוכלו לדרוש מבעל הנכס או הקבלן לטפל בהם.

בדק בית לרוכשי דירה מיד שניה

אם אתם עומדים לרכוש בית מיד שניה מאוד מומלץ שתבצעו בדק בית לנכס, בתים שאינם חדשים עלולים להיות עם ליקויים הנובעים מבלאי עקב התיישנות או נזק שהצטבר עם השנים. יש חשיבות רבה לבדיקות אלו מכיוון שיש לא אחת נזקים מצטברים שעלות התיקון שלהם גבוהה מאוד עד לא משתלמת, ואתם כרוכשי הנכס עלולים להיכנס להוצאה לא מתוכננת שתוביל לבעיה תקציבית, אי לכן ביקורת טרם סגירת העסקה ( שהעלות שלה משתלמת ביותר ואף יכולתה להיות על חשבון בעל הנכס במידה ויש ליקויים חמורים) תאפשר לכם לאתר ליקויים ולסווג אותם לפי רמת חומרתם, כך תדעו מבעוד מועד מה ההוצאות העתידיות לתיקון אותם ליקויים. ככל שתקפידו לבצע בדיקה מקיפה ומקצועית יותר כך מובטח לכם שתוצאות הבדיקה יהיו מקיפות ואמיתיות יותר. לא אחת מתגלים ליקויים שהגדרתם היא “שוברי עסקה” הכוונה לליקויים בעלות גבוהה מידי שלא משתלם לתקן אותם.

בדק בית לרוכשי בית חדש מקבלן

בשונה מרכישת בית מיד שניה כאשר רוכשים מקבלן לרוב התשלום מתבצע עוד לפני שהקבלן הניח אבן אחת, למעשה אתם רוכשים בית “על הנייר” ובמצב כזה אתם שבויים של הקבלן. הקבלן מצידו לוחץ לסיים את הבנייה ולמסור לכם מפתח, לא אחת הוא אף מקשה עליכם לבצע אי אילו ביקורות או בדיקות, לכן תמיד תעדיפו לדרוש סעיף בחוזה שמאפשר לכם בדק בית או לפחות במועד המסירה, יש לכך כמה סיבות: הראשונה אם כבר קיבלת המפתח הבית כבר על שמכם, נכון שהקבלן צריך לתת לכם אחריות ושירות אך מבחינתו ” כבר לא לחוץ, הבית שלכם כבר) שנית כל עוד לא נמסר לכם הבית רשמית הוא על שמו של הקבלן מכיוון שהוא ממהר למסור כך הוא ימהר לתקן את הליקויים שהתגלו בעת ביצוע בדק בית. אתם בוודאי שואלים את עצמכם אילו ליקויים כבר יכולים להיות בבית חדש? הרי הוא חדש! ובכן לא אחת קבלנים שממהרים למסור את הבית או חוסכים בהוצאות על מנת להגדיל את הרווח שלהם יוצרים ליקויים, לעיתים העסקת פועלים לא מקצועיים גם יוצרים ליקויים. בין הליקויים הנפוצים אנו יכולים למצוא בעיות של איטום, רטיבות, ריצוף ושיפועים ועוד. חשוב לבצע בדק בית על מנת לאתר את אותם ליקויים ולחייב את הקבלן לתקן אותם לפני שהבית נמסר לכם. ואם הקבלן מתחמק דוחות הביקורת יעזרו לכם לתבוע אותו בבית משפט.