גם המרפסת צריכה בדק בית

גם המרפסת צריכה בדק בית

לקנות נכס כמו בית אינו דבר שש להקל בו ראש, במיוחד שבית קונים לרוב פעם בחיים מקסימום פעמיים. ביצוע בדק בית לנכס בין אם הוא חדש או יש שניה כבר מזמן הפך להיות דבר שבשגרה, ללא בדק בית לעולם לא נדע מה הליקויים שיש לאותו נכס, ובזכות ביצוע בדיקה מקיפה לנכס נוכל לדעת מה הם הליקויים, אם כדאי או משתלם לתקן אותם ואם בכלל כדאי לבצע את עסקת הרכישה הזו. במקרים רבים תוצאות בדק בית מובאות לפני הקבלן על מנת שיתקן אותם ואם הוא מתחמק ניתן להשתמש בדוחות הבדיקה כנגדו בתביעה משפטית. בדק בית לנכס כולל גם את בדיקת המרפסות מכיוון שהמרפסות הן אזור שמקשר בין החוץ לפנים ואם יש להן בעיה הליקוי יבוא לידי ביטוי באופן כמעט מיידי בבית.

 

מה בודקים במרפסות?

תהליך ביצוע בדק בית הינו תהליך של בדיקה ובחינה של כל אזור וחלק בבית, החל מבדיקת החשמל, אינסטלציה, נגרות ואיטום. מבין כל המקומות בבית המרפסת הינה אזור החשוב ביותר לבדיקה מכיוון שהקשר הישיר בין החוץ לפנים הבית היא המרפסת. ליקוי באיטום יחדיר מי גשמים או רוחות פנימה, ליקויי שיפועים גם הם יפנו את הנוזלים לתוך חלל הבית. בנוסף הבדיקה בודקת את האיטום, הניקוז סדקים, נזילות, רטיבות ועובש. חשוב לבצע בדיקה יסודית ומקיפה על מנת למנוע נזקים בעקבות אותם ליקויים. לפניכם חלק מבדיקות שנערכות במסגרת בדק בית למרפסת:

איטום

בדיקת מצב האיטום הינה הבדיקה החשובה ביותר מכיוון שאם האיטום פגום כל יתר הליקויים יווצרו במקודם או במאוחר. הבדיקה כוללת את האיטום שמפריד בין החוץ לפנים את השיפועים והניקוזים, אם האיטוםפ תקין אז המים ישארו מחוץ למבנה, ואם השיפועים תקינים המים יופנו וינוקזו אל המרזבים.

ניקוז

הניקוז מאפשר הוצאה והובלת המים מחוץ לשטח המרפסת, בדק בית לניקוזים בודק את ההתאמה בין מיקום הניקוז, וכמות נקודות הניקוז ביחס לכמות המים שאמורים להתנקז. כאש הניקוז לקוי המים לא יתפנו והם יתחילו לחדור חזרה אל תוך הבית.

רטיבות

רטיבות כאמור היא תוצאה של בעיות ניקוז או איטום. לעיתים הרטיבות גלויה וניתן לאתר אותה בקלות, אז גם הטיפול בה פשוט יחסית אולם לא אחת הרטיבות מתגלה לאחר זמן רב, לעיתים שיש כבר נזקים חמורים. בדק בית מאתר את אותם נזילות סמויות על מנת שתוכלו לתקן אותם.

בטיחות

מעבר לבדיקת האיטום, רטיבות ונזילות חשוב לוודא כי המרפסת בנויה בצורה נכונה, איכותית ובטיחותית, זאת על מנת שלא תהיו עם מרפסת שעלולה חלילה לקרוס.

 

מה עושים עם תוצאות בדק בית למרפסת?

לאחר שסיימתם את ביצוע בדק בית למרפסת סביר להניח שיהיה  בידכם דוח מקיף ומפורט שיכלול את רשימת כל הליקויים. ליד כל ליקוי יצויין אם הוא חמור או לא ומה נדרש על מנת לתקן אותו מה שעליכם לעשות כעת הוא לקחת את הליקויים הללו, להגיש אותם לקבלן על מנת שיתקן אותם. לעיתים כאשר הליקויים אינם חמורים תוכלו להתפשר עם פיצוי כספי במקום ביצוע התיקון. אך קחו בחשבון שלרוב הליקויים ובמיוחד אם אלו ליקויי איטום חייבים להיות מטופלים בצורה יסודית.