החשיבות הגדולה בביצוע בדק בית לפני כל דבר אחר

החשיבות הגדולה בביצוע בדק בית לפני כל דבר אחר

מבין התהליכים השונים שיש לבצע בעת רכישת בית חדש או מיד שניה ורגע לפני שאתם מחלילים לעצב ולסדר את הבית שלכם וללא ספק החשוב מביניהם הוא ביקורת בדק בית. ביצוע בדק בית מאפשר לאתר ליקויים בבנייה במידה ומדובר על בית חדש וליקויים במבנה שלאחר שיפוץ. בכל אחד מהמקרים חשוב לבצע את הבדיקות לפני תחילת שינויים ועיצובי פנים וזאת על מנת למנוע מצב שבו אתם משקיעים כספים וזמן בעיצוב ובסוף אתם מגלים ליקויי שיאלץ אתכם להתחיל מחדש. ההמלצה הגורפת היא לבצע בדק בית עוד לפני שאתם בכלל רוכשים את הנכס בים אם הוא חדש או ישן. קיימים 2 סוגים עיקריים של ליקויי בניה, הראשון הוא ליקוי משמעותי שימנע ממכם לבצע את הרכישה או להמשיך ולגור במבנה(במידה וכבר רכשתם אותו) והסוג השני הנפוץ יותר הוא ליקוי בר תיקון אך מרגיז מספיק כדי שיפריע לכם אם תזניחו אותו. על כן ביקורת בדק בית תפיק עבורכם את הדוח שילמד אתכם בדיוק מה קריטי ומה קריטי פחות ומה זניח מבחינת הליקויים.

הכל על בדק בית ומה הוא כולל

כאמור ביקורת לנכס הינה כיום עניין עקרוני שאין לפסוח עליו על מנת להבטיח כי הנכס אותו אתם רוכשם או משפצים אכן ראוי ושווה את מה שאתם משקיעים עליו ובנוסף שלא חלילה תגלו ליקויי משמעותי שימנע ממכם הנאה או מגורים בו. אלו הסעיפים העיקריים והחשובים יותר הנבדקים בביקורת בדק בית:

תוכניות אדריכליות – לא פעם קורה שהקבלן המבצע החליט בכוונה או לא להוריד "קצת" משטח המחסן שהובטח לכם, נניח חצי מ"ר, אז אם יש בקומה 5 מחסנים מדובר על 2.5 מ"ר, בבניין של 10 קומות אלו כבר 25 מ"ר. חוסר התאמה זה אולי יפריע קצת למי שמאחסן אך במכירת הבית הפער יהיה בעייתי ויפריע למימוש העסקה.

רטיבות ואיטום – מבין הליקויים הנפוצים שמתגלים בביקורת בדק בית הם עניין הרטיבויות והאיטום. הבעיה העיקרית היא שלא תמיד ניתן לאתר את הליקויים האלו וכשהם כבר מתגלים לעיתים זה מאוחר מידי ופטריות כבר מתפתחות והנזק עלול להיות בלתי הפיך או שעלות התיקון שלו תהיה גבוהה מאוד.

אינסטלציה – בעיות בצנרת לא תמיד מתגלות מיד, לעיתים זה יבוא לידי ביטוי בשיפועים לא טובים המונעים זרימה טובה של המים או חיבורים לא תקניים וכדומה. ליקויי אינסטלציה חייבים להיות מטופלים באופן מידי.

חשמל – עומס יתר, קצרים, ניתוקים ובעיות חשמל נוספות הם רק חלק מהליקויים שנובעים מחוסר מקצועיות של קבלני חשמל. בדק בית לאיתור ליקויי חשמל הינו סף חובה לפני כניסה לבית חדש או מיד שניה. ברגע שהתגלו ליקויים חובה לתקנם ללא שהות, בעיות חשמל הם סכנת חיים.

ריצוף – בעיות ריצוף גם הן נפוצות וגורמות ללא מעט בעיות, החל מכך שהמים של השטיפה זורמים לתוך הבית ועד לאריחים מתנדנדים ובעיות אסתטיות נוספות. ליקויי ריצוף יכולים להיות בעלי משמעות כלכלית גבוה מאוד(תלוי בליקוי וחומרתו).

צבע – בעיות בצבע ימנעו מכם להנות מהבית שלכם. הליקויים יבואו לידי ביטוי בהתקלפויות, חוסר בהתאמת גוונים ועוד.

מי מתאים לביצוע בדק בית?

חברה לביצוע בדק בית צריכה להיות מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון. יש חברות שמבצעות את כל הבדיקות תחת קורת גג אחת ואילו אחרות משתמשות בקבלני חוץ. צריך לבחון את ההבדל בין כל אחת מהם כי לפעמים קבלני חוץ עדיפים למרות העלות הגבוה יותר.