הכל על רטיבות בבית

הכל על רטיבות בבית

כידוע בדק בית מקיף לא מעט קטגוריות בבחינות שנעשות לבית ובין של בדק בית נבדקות מערכות המים והאינסטלציה. אחד הדברים שיכולים לגרום לפגע משולש והרסני הוא נזקי מים כגון רטיבויות. הרטיבות מביאה ל 3 דברים, הראשון כמובן הוא מפגע בריאותי מכיוון שרטיבות יוצרת עובש שפוגע בבריאות, השני הוא פגיעה באיכות המבנה והשלישי הוא ירידת ערך הבית. בדק בית בוחן את מה שיוצר את המפגע של הרטיבות והלחות שיכול לנבוע מבעיה בצנרת או בעיה באיטום הכללי של המבנה. החשיבות בביצוע בדק בית נכונה גם למבנה חדש וגם למבנה ישן.

מה גורם לרטיבות בבית

בדק בית מאתר את הסיבות להיווצרות רטיבות בבית שכאמור יכולה לנבוע מכמה סיבות, בראש ובראשונה היא בעיה בצנרת המים. מספיק טפטוף של טיפה בשעה ליצירת רטיבות בקיר שהופכת לפטרייה ואותה פטרייה עושה נזק לצבע, לטיח ובכלל לקיר. גם חיבורים לקויים יוצרים רטיבות לדוגמה חיבור הניקוז לביוב, לעיתים חיבור לקוי בארון מטבח או אמבטיה נוזל מסביב להברגת הצנרת ומטפטף על הארון של הכיור העץ מתנפח עם הזמן ועלויות ההחלפה גבוהות מאוד. ישנם גם בעיות נוספות שגורמות לרטיבות שנבדקות בבדק בית והן בעיות באיטום, איטום לקוי יכול לגרום למי הגשמים או מי השקיה לחדור פנימה לתוך חלל הבית, לא תמיד מבחינים במים אלו וכאשר מגלים זאת לרוב זה מאוחר מידי. דוגמה לנזק שנגרם בעקבות חדירה של מים לבית היא אריחים שמתחילים לזוז ולהשתחרר. לא אחת בדק בית מאתר את אותם אריחים חופשיים ומוצא את מקור הבעיה שהיא בברז גינה דולף.

מה עושים נגד רטיבות בבית?

על מנת למנוע או להימנע מרטיבות בבית מומלץ מאוד כבר בהתחלה כאשר רוכשים את הבית בין אם הוא חדש או לא לבצע בדק בית. היתרון של בדק בית בא לידי ביטוי בכך שתגלו ליקויים או רטיבויות בבית ובזכות הבדיקה אולי תימנעו מראש מהרכישה או תדעו לחשב ולתמחר את עלויות התיקונים הדבר יחסוך מכם לא מעט כאבי ראש. את בדק בית מבצע לרוב מהנדס בניין עם התמחות בבדק בית, אולם לא אחת יש לערב בעלי מקצוע נוספים על מנת לאמוד את הנזקים, בעלי מקצוע כגון אינסטלאטור או שמאי מקרקעין. אך בכל מקרה את בדק בית בין אם ביצעתם או לא יהיה עליכם לעשות תיקונים, הסיבה פשוטה, כל בית מתיישן ועובר תהליך טבעי של בלאי, לא תמיד הליקויים או הרטיבויות מקורם בליקויי בניה ועל מנת לטפל בהל יש צורך בתחזוקה שוטפת. אחת לתקופה מומלץ לעבור על כל חיבורי הברזים בבית לוודא שאין נזילות או טפטופים, לעבור על מרזבים במידה וזה בית פרטי ולנקות אותם מעלים שעלולים לסתום את הפתחים. בדק בית אמנם נותן לכם תמונת מצב אמיתית ללא פניות לגבי מצב הבית בזמן אמת אך עדיין עליכם מוטלת האחריות לשימור ותחזוקה שוטפת.