חשוב לדעת רגע לפני שאתם קונים בית

חשוב לדעת רגע לפני שאתם קונים בית

יש אירועים בחיינו שמרגשים אותנו יותר ורכישת נכס הוא ללא ספק אחד מהם. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו בית אך כאשר כבר מגיע הרגע לא מעט נוטים להקל ראש דווקא באירוע המשמעותי הזה. הקלת הראש באה לידי ביטוי בקיצור תהליכים בעת הרכישה והתוצאה היא שהנכס אותו רכשם הוא עם ליקויים שמקשים עליכם ליהנות מהבית שלכם. ההמלצה הגורפת לכל מי שרוכש בית חדש בין אם זה בית חדש לגמרי מקבלן או בית מיד שניה לבצע בדק בית. בזכות בדק בית תוכלו לדעת מה מצב הנכס שלפניכם ואם בכלל אתם רוצים להיכנס לרכישת הנכס, לא אחת הליקויים שתגלו במהלך בדק בית יהיו קריטיים עד כדי שעדיף יהיה אם לא תרכשו את הבית. ולא אחת הליקויים יהיו יחסית קלים ועל המוכר יהיה להוזיל את מחיר המכירה כנגד תיקון הליקויים הללו. דוח הליקויים שיתקבל בתום בדק בית בעל חשיבות רבה ותוכלו להשתמש בו נגד הקבלן במידה והוא מתחמק מאחריות.

בדק בית, לא כדאי לבד!

לביצוע בדק בית צריך מקצוענים, אל תתפתו להביא “איזה מהנדס” כי בדק בית הינו מהלך עם אחריות רבה שיכול להביא לביטול עסקה. לחילופין ביצוע בדק בית לא מקצועי עלול לגרום לכם לרכוש נכס עם בעיות וליקויים חמורים שימנעו מכם ליהנות מהבית שלכם. בחירת אנשי מקצוע מתאימים לביצוע הבדיקות כגון חשמלאי לחשמל, אינסטלטור לאינסטלציה או מהנדס בניין לשאר הבדיקות יבטיח לכם שלא יתפספס לכם בבדיקה ליקוי כזה או אחר. ולכןם על מנת שתבצעו את הבדיקה על הצד הטוב ביותר מומלץ כי תבחרו בחברת בדק בית איכותית, מקצועית ובעלת ניסיון. כאשר בוחרים חברה לביצוע בדק בית מקצועית אתם מבטיחים לעצמכם יסודיות בבדיקות, הנפקת דוחות מקיפים הכוללים את מצב הנכם מכל הבחינות. בבדיקות אלו יכללו בדיקות של מהנדס בניין, בדיקות של חשמלאי ומהנדס אינסטלציה. סך תוצאות הבדיקה נרשמים על מסמך רשמי שיאפשר לכם במידת הצורך לפנות אל הקבלן או המוכר על מנת שיישם את המלצות הבדיקה שערכתם. במקרים בהם הקבלן מנסה להתחמק ממכם מומלץ כי תפנו לבית המשפט ואותם דוחות שקיבלתם ישמשו אתכם על מנת להציג את הליקויים שדורשים בדיקה.

היתרונות בביצוע בדק בית

כולם אומרים שצריך לעשות בדק בית לבית שאותו אתם עומדים לקנות אבל אף אחד לא באמת מספר מה היתרונות. נכון שהדבר העיקרי הוא שביצוע בדק בית ימנע מכם לרכוש בית עם לקויים אבל היתרון האמיתי הוא החיסכון בעלויות. כאשר מבצעים בדק בית לנכס שאתם עתידים לרכוש כל הבעיות והליקויים יחשפו לפניכם וכאשר יהיו לפניכם דוחות הבדיקה תוכלו לגשת איתם למוכר הנכס ( אל הקבלן במידה וזה בית חדש או אל בעל הבית אם זה בית קיים ) והתוצאות הבדיקה ציגו את מצב הנכס, יתכן כי יהיו כל כך הרבה ליקויים עד שתחליטו לוותר על הרכישה לעומת זאת יתכן כי הליקויים יהיו בעלי משמעות נמוכה מה שאומר שתוכלו לבקש מהמוכר לתקן את הליקוים או לחילופין להוזיל את עלויות הנכס. זיכרו אל תחסכו בביצוע בדק בית ממש כמו שלא תחסכו בביצוע בדיקה לפני קניה לרכב, המרוויחים הגדולים הם אתם.