יש לכם מרפסת, אתם חייבים בדק בית!

יש לכם מרפסת, אתם חייבים בדק בית!

לרכוש נכס חדש כמו בית פרטי או דירה בבניין אינה דבר שיש להקל בו ראש ועל מנת להבטיח כי הרכישה שלכם תתבצע בצורה איכות ית והמ\נכס אותו אתם רוכשים ישרת אתכם כראוי וללא ליקויים מומלץ לבצע ביקורת בדק בית. ביקורת בדק בית מבטיחה לכם כעי אותו בית שתרכשו יהיה חף מליקויי בניה או לפחות תדעו על כל ליקויי שקיים בנכס ותוכלו להחליט אם בכלל לרכוש את הנכס או להטיל את חובת התיקון על המוכר או אפילו להוריד במחיר הרכישה של הנכס. ביקורת בדק בית היא למעשה מכלול של בדיקות לנכס הכוללות את תשתיות המים, הביוב, מערכת החשמל, איטום, אלומיניום ונגרות. כל הבדיקות מבוצעות על ידי בעלי מקצוע מיומנים ועם סיום הביקורת מופק דוח מקיף שבו נרשמים כל הליקויים שהתגלו, לצד הליקויים גןם נרשמים המלצות לתיקון על מנת שתוכלו לאמוד את עלויות התיקונים. לא אחת בדק בית מוביל לביטול עסקה או להטלת חובת התיקון על הקבלן או בעל הנכס. מבין כל הליקויים הקיימים ליקוי באיטום המרפסת הוא נחשב לנפוץ ביותר וזאת מהסיבה שהמרפסת היא הפתח הגדול \ביותר והמעבר בין החוץ לפנים.

4 הדברים החשובים ביותר בבדיקת מרפסות

כאמור בדק בית למרפסת הוא חשוב מאוד מסיבות רבות כאשר הראשונה שבהן היא בעיית האיטום. לא אחת נכנסים מי גשמים מהמרפסת וגורמים נזקים לקירות, לרצפות ויוצרים שרשרת תגובות וליקויים שהטיפול בהם הוא חשוב וחיוני למניעתם. אלו הן 4 הבדיקות החשובות:

בטיחות – בניית בית חדש ובמיוחד אם המבנה מיושן יש חשיבות רבה לבדיקת בדק בית עבור בטיחות המרפסת, במסגרת בדק בית נבדקים החיבור של המרפסת אל המבנה, תקינות המעקות וזאת על מנת להבטיח את הבטיחות והתקינות של המרפסת עבור השוהים בה.

רטיבות נסתרת – במידה ויש רטיבות שאינה נראית לעין זה מצב גרוע בהרבה מאשר היינו רואים מכיוון שרטיבות זו עלולה לגרום נזק מתמשך לאורך זמן שהתיקון שלו יכול להיות בלתי אפשרי. לכן חשוב מאוד לבצע את בדיקת הרטיבות במקצועיות.

איטום מרפסת – מכיוון שהמרפסת היא מעבר ישיר בין החוץ לפנים הבית יש חשיבות גבוהה ל;איכות האיטום, כאשר יש ליקויים באיטום קיימת חדירת מים מבעד למרפ]סת אל תוך חלל הבית, המים והרטיבות יכולים לגרום לנזקים רבים יותר כגון נזק לקירות, למרצפות, לפנלים ועוד. ביצוע בדק בית יאפר את איתור הליקויים הללו מבעוד מועד.

ניקוזים ושיפועים – בדיקה נוספת חשובה לא פחות מהאחרות היא בדיקת השיפועים וניקוזים, אם יש ליקוי בריצוף והשיפויים הפוכים המים שיהיו במרפסת יכנסו פנימה במקום להיות מובלים אל הניקוז. גם לניקוז יש חשיבות לבדיקתו מבחינת המיקום שלו, קוטרו והשיפועים שמובילים אליו.

בחירת חברה לביצוע בדק בית

ציינו שבדיקה למבנה חדש או ישן חשובה מאוד ובמיוחד בדיקת איטום המרפסת, אך על מנת לבצע בדק בית מקצועי חשוב גם לבחור חברה מקצועית שיש לה ניסיון וותק בביצוע ביקורות. תוצאות הבדיקה יוגשו לכם כדוח מסכם ומלא בו ירשמו כל הליקויים, רמת החומרה שלהם והערכת מחיר לביצוע התיקונים. כדאי לזכור כי דוח בדק בית יאפשר לכם לפנות אל הקבלן או אל בעל הבית על מנת שיבצע ויישם את תיקון הליקויים. במידה ויש לכם קושי לבקש ממנו את התיקונים או לפחות פיצוי על הליקויים תמיד תוכלו לקחת את הדוח ולגשת איתו אל בית המשפט ולתבוע את הקבלן.