לא מקבלים מפתח לפני בדק בית, במיוחד בפרויקט מחיר למשתכן

לא מקבלים מפתח לפני בדק בית, במיוחד בפרויקט מחיר למשתכן

מבין כל הפרויקטים השונים ובמיוחד אלו שמתאימים לזוגות צעירים פרויקט מחיר למשתכן יצר מהפך רציני. בזכות פרויקט זה רבים שלא היה ביכולתם לרכוש דירה מקבלים הזדמנות שבה הם יכולים לרכוש דירה במחיר מיוחד המסובסד על ידי המדינה. למעשה כל תושב ישראל שעומד בהגדרה והקריטריונים הנדרשים יכול לקבל את זכות הרכישה של דירה חדשה מקבלן. יחד עם זאת בדומה לכל רכישת נכס אחרת ובמיוחד שמדובר על דירה מקבלן יש חשיבות רבה  לביצוע ביקורת בדק בית מחיר למשתכן הינו אולי פרויקט שבא לטובת הרוכשים אולם עבור הקבלן המבצע הפרויקט מהווה מכשול להגדלת הרווחים של הקבלנים ולכן לא אחת זה בא על חשבון אלמנטים רבים בבניה כגון איכות העבודה, רמת הגימור, סוג חומרי הגלם ועוד. על מנת להימנע ממצב שבו אתם מקבלים דירה חדשה עם ליקויים כאלו ואחרים יש צורך בביצוע בדק בית מחיר למשתכן.

איזה בדיקות כולל בדק בית?

כאשר אתם עומדים להיכנס לבית חדש ישנו תהליך שנקרא "מסירה" שבו הקבלן למעשה מוסר לכם את מפתחות הנכס. בדרך כלל הקבלן רוצה לבצע את המסירה מהר ככל האפשר על מנת לקבל את כספו אולם עליכם כבעלי הנכס לעכב את הקבלה על מנת שתוכלו לבצע בדק בית. בין אם זה בית חדש שרכשתם מקבלן או שזה בית בפרויקט מחיר למשתכן ביצוע בדק בית ימנע מכם עוגמת נפש רבה וליקויים בעתיד. יש מספר בדיקות המתבצעות אשר יגלו לכם אילו ליקויים יש בבית ועד כמה הם חמורים:

חומרי גלם – בדק בית בפרויקט מחיר למשתכן יגלה לכם האם הקבלן "חסך" עליכם בחומרי הגלם, לא אחת על מנת להרוויח יותר, או בניסוח אחר על מנת שהקבלן יוכל לעמוד במחיר הנמוך של הדירה המוצעת הוא משתמש בחומרי גלם פחות איכותיים, אלו יבואו לידי ביטוי בליקויים שונים כגון סדקים, התקלפויות ושברים שונים.

תוכניות – התאמה בין התוכניות לבין הביצוע בפועל היא מחייבת, במידה ויש אי אילו אי התאמות הן יבואו לידי ביטוי ביום שתרצו למכור את הנכס או כאשר יבצעו בו מדידות לצורכי ארנונה.

איטום – בדק בית לנכסים בפרויקט מחיר למשתכן בוחן את איכות האיטום של המבנה, לא אחת בעיות איטום מתגלות רק לאחר זמן רב כאשר יש כבר רטיבויות, עובש וכדומה.

ריצוף – ליקויי ריצוף יכולים לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים, הבולטים לעין אלו סדקים, שברים או אריחים מתנדנדים ואילו ליקויים שאינם נראים לעין כגון בעיות של שיפועים והבדלי גוון.

נגרות – מרכיב הנגרות כולל את ארונות המטבח, הדלתות וכל מה שקשור לעבודות עץ, לעיתים ליקויי נגרות ימנעו מכם פתיחה או סגירה חלקה של הדלתות וכדומה.

אינסטלציה וביוב – מערכות האינסטלציה והביוב חייבות להיות ללא דופי, שיפוע הפוך בניקוזים יחזירו את המים חזרה אליכם ויבצרו סתימות לרוב, שימוש בחומרי גלם ירודים הם פתח לצרות ונזילות.

חשמל – חלוקה לא נכונה של חיווט החשמל בבית הוא פתח לצרות שבינהם נכללות נפילות מתח, קצרים ועוד. חשוב שאת החשמל יבצעו על הצד הטוב ביותר על מנת למנוע ולהקטין ככל האפשר את הסיכוי לליקויים.

גמר – הגמר / הפיניש עושה את כל ההבדל בין בית מושלם לבית שממש לא נעים לעין. יש חשיבות רבה לגמר איכותי על מנת שהבית יראה טוב יותר.

האם רכישת בית בפרויקט מחיר למשתכן איכותית יותר?

כפי שציינו למעלה פרויקט מחיר למשתכן מאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירה במחיר מסובסד, אולם יחד עם זאת צריך להבין כי הורדת המחיר בהרבה מקרים באה על חשבון איכות החומרים והביצוע, אין שום סיבה שתקבלו בית פחות טוב רק בגלל שזכיתם בפרויקט מחיר למשתכן. לכן ביצוע בדק בית לדירה במחיר למשתכן מאפשר לאתר את כל ליקויי הבניה והבטיחות על מנת שאתם תוכלו להנות מבית מושלם ובטוח.