לא פותחים עסק חדש לפני שאתם עושים בדק בית

לא פותחים עסק חדש לפני שאתם עושים בדק בית

להיות עצמאי, חופשי ומאושר, בלי “בוסים” על הראש, להיות אדונים לעצמינו לחלום? לא בדיוק. הרבה פונים להיות עצמאיים ומחליטים לפתוח עסק בעצמם. אם אתם עומדים לפתוח עסק הממוקם במבנה חדש, או שאתם שוכרים מבנה שאינו חדש דעו כי ביצוע בדק בית יכול למנוע ממכם המון! הוצאות, תביעות, וליקויים. קחו לדוגמה את אסון אולם האירועים שהגג קרס על החוגגים. אם אתם מחושבים ויודעים שביצוע בדק בית עלול לחסוך לכם הוצאות בעתיד ולמנוע אפילו אבסון הרי שלא תחשבו פעמיים ותזמינו את הבדיקה טרם רכשתם את הנכס או ששכרתם את המקום. ביצוע ביקורת בדק בית לבית העסק שלכם הינו חובה והכרחי מסיבות רבות, הרבה מעבר לעובדה שבעל העסק רוצה לדעת שהכול תקין יש סיבות נוספות המפורטות לפניכם בהמשך.

למה לבצע בדק בית לבית עסק?

כפי שציינו בדק בית הינו מכלול של בדיקות אותם מבצעים לנכס, לא משנה אם זה נכס שהייעוד שלו הוא דירת מגורים בבניין, וילה או בית עסק כגון מפעל. ביצוע הבדיקות למעשה מבטיח לנו כי הנכס אליו אנחנו עומדים להיכנס אינו מכיל ליקויי בניה או בעיות שימנעו מאיתנו שימוש מלא ונוח. מעבר לנוחות השימוש בנכס, בדק בית מאפשר לנו לגלות אם קיימים במבנה סכנות שעלולות לסכן חיים. לא אחת קיימים ליקויי בניה משולבים אחד בשני שהם עלולים לגרום לבעיות רציניות לדוגמה ליקויי חשמל משולבים בליקויי אינסטלציה, דוגמה לליקןוי כזה הוא קיום חיבור צנרת מים מעל ארון חשמל או בתוכו, בעיית נזילה הקטנה ביותר עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים. בין הליקויים השונים אנחנו יכולים למצא:

ליקויי בניה שנעשו בתום לב

ליקויים אלו תמיד יכולים להיגרם לעיתים בשל חוסר מקצועיות או בעקבות טעויות אנוש טבעיות. אולם גם אם אלו ליקויים שלא נגרמו במתכוון עדיין בדק בית מגלה אותם ויש לטפל בהם.

ליקויים הקשורים בסטיה מתוכניות

הוספתם קורה או קיר? אולי הקבלן שבנה לכם חושב שפחות עמוד זה לא נורא? יש המון סיבות לסטייה מתוכנית הבניה, אלו ליקויים גובלים בחומרה גדולה מאוד.

ליקויים אסתטיים

קיר עקום, טייח לא ישר, ריצוף לא אחיד אלו רק חלק מליקויי בניה אסתטיים, אתם רוכשים נכס עם מיטב כספכם ומגיע לכם ליהנות ממנו כמו שצריך. בדק בית מאתר את הליקויים האסתטיים ומפרט אותם בדוח הבדיקה.

ליקויי חשמל

חשמל מהווה סכנת חיים כל עוד הוא בוצע בצורה לקויה לכן יש חשיבות גבוהה לביצוע בדק בית שכולל גם את מערכות החשמל.  ליקויים אלו נכללים בקבוצת הליקויים מסכני חיים.

ליקויי אינסטלציה

בעיות אינסטלציה הן פתח לצרות צרורות, זילות מובילות לרטיבויות שמובילות להתפתחות עובש ופטריות שמובילות לנסקי איטום וטיח.  חשוב לטפל בכל בעיית אינסטלציה באופן מיידי.

ליקויי איטום

לא נעים לקבל מים מהתקרה, או לגלות כי מיי המקלחת שחודרים מבעד לקיר לחדר הסמוך. ליקויי איטום עלולים לגרום לנזקים חמורים עד כדי הרס המבנה.

ליקויים עקב שימוש בחומרי גלם ירודים

לא אחת הקבלנים מחפשים להגדיל את הרווח שלהם והדרך הקלה ביותר עבורם היא לחסוך על חשבון ההוצאות של חומרי הגלם, חיסכון זה בא לידי ביטוי בחומרי בניין פגי תוקף או בעלי איכות ירודה שהמבנה אותו הםפ בונים עלול להחמצא בסכנה.

חשוב לזכור

הזמנת בדק בית תמיד באה לטובתכם בעלי הנכס הנוכחיים או העתידיים. חוסר הידע וההבנה בתחום מחייב אתכם לשכור את שירותיהם של בעלי מקצוע מיומנים לביצוע בדק בית. הדוחות והנתונים שתקבלו יעזרו לכם לקבל אחריות, שירות ותיקון ליקויים שהתגלו.