למה דווקא בדק בית

למה דווקא בדק בית

בדק בית משול לבדיקת רכב לפני קנייה. כאשר אנחנו רוצים לקנות רכב חדש אנחנו לרוב בודקים את הדגמים הקיימים, ולאחר שמצאנו מה מתאים לנו אנחנו מנסים את הכב על מנת להרגיש אותו. אם הרכב מתאים אנחנו נקנה אותו ואם יש איזו שהיא בעיה סביר להניח שנוותר עליו. את בדיקת הליקויים אנו מקפידים לבצע במכון בדיקה שהוא מקום מוכר, מוסמך שיפיק לנו דוח מפורט על כל הליקויים והבעיות שיש לרכב. לעיתים אותם בעיות ניתנות לפיתרון מיידי ואנחנו נתבע את ההוצאות מהמוכר על מנת להוזיל את העלויות, הרעיון הכללי הוא שאנחנו מחפשים מצד אחד לרכוש את הכי טוב ולחילופין שלא נוציא כסף על משהו לקוי. אז אם אנחנו בודקים בצורה כל כך מדוקדקת את הרכב שאנו עומדים לרכוש קל וחומר שאנחנו צריכים לבדוק את הבית און הנכס העתידי שלנו. ואת הבדיקה עושים על ידי “בדק בית” מש בדומה למכון הבדיקות לרכב.

הבעיות והליקויים שיש בבתים

רבים טועים לחשוב כי קניית בית חדש או בית אחרי שיפוץ זהו דיל משתלם ואין צורך לבצע בדק בית, הן מבחינת תקינות הנכס, הן מבחינת העלויות (אם אין תיקונים אז יש פחות הוצאות) אבל בפועל יש סיכוי גבוה שיהיו בנכס שאתם עומדים לקנות ליקויים רבים עד כדי סכנה אמיתית, ולכן רגע לפני שאתם רוכשים בית בין אם הוא חדש או משופץ ההמלצה היא לבצע בדק בית, כך תוכלו לזהות את כל הליקויים שיש ולחון את כדאיות העסקה, לעיתים יהיו ליקויים שניתן להתפשר עליהם אך הקבלן אוט בעל הדירה יצטרך לפצות אתכם בגינם ולעיתים אלו יהיו ליקויים שעלות התיקון שלהם כל כך גבוהה שכדאיות העסקה כולה מוטלת בספק, לכן ביצוע בדק בית לפני הרכישה יכול לחסוך מכם הוצאות ולהראות לכם דברים שלא ידעתם על הנכס שלכם. להלן מספר דוגמאות לליקויים קלים:

ריצוף שבור – לא אחת אנו מגלים בבית חדש לגמרי וגם לפעמים אחרי שיפוץ שיש אריחים שבורים, הדבר לא אסתטי, השבר מאפשר למים לחדור פנימה ואנחנו כרוכשי הנכס לא מעוניינים באריחים שבורים. המוכר צריך לתקן או לממן את התיקון.

איטום מקלחות – בעיות באיטום מובילות לבעיות גדולות יותר, החל מרטיבויות ועד לרקבונות של ממש, נזקים אלו מגיעים לעיתים לרמות שמאוד קשה לתקן, עלויות התיקון בהתחלה מזעריות אך ככל שהן מתגברות הנזק מתגבר ועלות התיקון גדלה יחד איתו.

בעיות נגרות – נגרות היא שם כולל לדלתות בבית וגם למטבח ולכלל הארונות, בעיות נגרות יכולות לבוא לידי ביטיי במשקופים לא ישרים, חיפויים חסרים, דלתות חורקות ואפילו דלתות לא מאוזנות. לכאורה זהו ליקוי שולי אך כשתקבלו חשבון על התיקונים תצטערו של טיפלתם בזה לפני הרכישה.

בעיות אלומיניום – התקנה לקויה של חלוות או שיפועים לא נכונים יגרמו לחדירת מים, רעש ורוחות מהחוץ פנימה. חובה לוודא את תקינות החלונות וההתקנה שלהם על מנת למנוע בעיות בעתיד.

היתרון של ביצוע בדק בית

בדק בית לנכס מהווה יתרון בכל היבט, ראשית דבר עצם העובדה שאתם מערבים חברה חיצונית לביצוע בדק בית אתם גורמים למי שמוכל להשתדל ולא להסתבך עם ליקויים. שנית הליקויים שתגלו יחסכו לכם הרבה הוצאות מיותרות, לעיתים הליקויים יעזרו לכם להחליט אם אתם בכלל רוצים לרכוש את הנכס המדובר.