בדק בית לאחר פינוי שוכרי דירה

בדק בית לאחר פינוי שוכרי דירה

לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לרכוש בית חדש או מיד שניה ולכן הפתרון הוא שרבים שוכרים אותו. נושא השכירות בעייתי מכיוון שבנכס גרים אנשים שלא תמיד אתם עומדים על טיבם בעת חתימת הסכם השכירות, אלו יכולים להיות שוכרים שישמרו על הנכס שלכם ואולי אחרים שיגרמו לכם נזקים שעלות התיקון שלהם תהיה גבוהה ואתם תצטרכו לבצע בדק בית לאמוד את העלויות. הבעיה מתחילה כבר בניסוח חוזה השכירות שבו חייבים להתייחס לנושא הנזקים העתידיים במידה ויהיו כאלו, רמת חומרת הנזקים ואף הזמנת ביקורת בדק בית על מנת לקבל חוות דעת מקצועית ל חומרת הנזק לנכס.

סוגים שונים של שכירויות

יש כמה סוגים של שכירויות שבכל אחד מהם אופי ההתנהלות מול השוכרים משתנה. שכירות בה הדירה נמצאת במקום מרוחק מהמשכיר, שכירות שהדירה נמצאת על שטח המשכיר אך בנפרד ממנו, שכירות שהדירה / חדר היא חלק מבית המשכיר כדוגמת פרטר. בכל אחד מהמקרים קיים סיכון בו השוכר יכול לגרום נזק לנכס.

נזקי שכירות הם מקרים שכיחים במדינתנו הקטנה, בעלי הנכסים מקבלים בחזרה את הנכס המושכר ונאלצים להתמודד עם נזקים שהשאירו השוכרים.

ביצוע בדק בית לאומדן עלויות התיקון

הנזקים נאמדים בשווי של אלפי ולעיתים עשרות אלפי שקלים, את הנזקים הללו ניתן לתבוע ע”י הזמנת מומחה בדק בית אשר יסקור ויאמוד את אותם נזקים בחוות הדעת שתכלול את ההתייחסות הבאה:

  • אבחון הליקויים שנגרמו במושכר ע”י המשכיר
  • אבחון ליקויים שנגרמו במושכר לרכוש קבוע
  • אומדן כספי לעלות תיקון הליקוי
  • אבחנה בין בלאי טבעי לנזק שנגרם בכוונה או שלא בכוונה
  • צילומי הליקויים

בדק הבית הוא כלי על מנת להתמודד עם השוכר המתנגד לתיקון הליקויים שנגרמו על ידו, חוות הדעת יכולה לסייע בהליך התביעה בבית המשפט.