בדק בית על שום מה?

בדק בית על שום מה?

לא אחת אנו שומעים כי יש צורך לעשות בדק בית, לעתים אנו מקבלים את העודה שזה נדרש אולם אם מדברים על בית חדש מקבלן לא אחת אנו תוהים למה צריך את זה בכלל. ובכן בדק בית מטרתו לאתר ליקויים. מגוון הליקויים שיכולים להיות בבית אחד הנם רבים ומגוונים, לעתים ליקוי אחד יכול להיות בעל משמעות הרת גורל ולעתים יהיו ליקויים שוליים רבים. בסופו של יום בית שבו אנו גרים צריך לתת לנו מענה על צורך בסיסי וההגדרה של צורך זה היא לחיות בבית תקין, ללא ליקויים, ללא בעיות ונהנה ממנו כול עוד אנו חיים בו. לצערנו יש המון גורמים מסביב שאנו תלויים בהם, הקבלן שבנה את הבית, האינסטלטור שאולי באותו יום לא היה מרוכז בעבודתו וכדומה. כול אלו יחד חוברים למערך ליקויים שבדק בית מטרתו בדיוק זו, לאתר אותם.

מה הם הליקויים הנפוצים שנבדקים בבדק בית?

כאמור בדק בית בודק ליקויי בניה במגוון נושאים, בינים ניתן למצוא את הבדיקות הנפוצות יותר:

חריגות בנייה – בדיקות המבנה כוללות כאמור בדיקות של מגוון נושאים אולם הבדיקה החשובה ביותר היא בדיקת “חריגות בנייה” כאשר יש חריגות בנייה יכולים לקרות כמה דברים: ראשית מחיר הבית עלול לרדת, לא תוכלו למכור את הבית כשתרצו ועוד. מאוד חשוב להיצמד לתכניות הבנייה ואם יש חריגות יש לאשר אותם על מנת שיכללו בתכניות הבית.

הפרעה לאיכות חיים – כאמור בבדק בית מתגלים ליקויי בניה שונים ומגוונים, רובם או כולם פוגעים לנו באיכות החיים ומונעים מאיתנו מהלך חיים תקין, בעיות כגון צנרת, איטום חשמל וכדומה שמתגלים בבדק בית חייבים להיות מטופלים לאלתר.

בטיחות – יש ליקויים שניתן לתקן אותם אך יש ליקויי בטיחות שעלולים לסכן חיי אדם, לדוגמה גובה מעקות לא תקני או חלונות בגבהים מסוכנים ועוד, אי טיפול מיידי בבעיות בטיחות עלולות להסתיים בכי רע.

שלד – כל מבנה באשר הוא בנוי על שלד, ממש כמו גוף האדם. בבדיקת בדק בית מגלים לא אחת בעיות בשלד המבנה, זה דבר חמור ביותר שעלול לפגוע ביציבות המבנה, במידה ויש ליקויים כאלו נגלה סדקים בקירות, נשירת חיפויים עקב תזוזת המבנה ועוד.

אסתטיקה – לא מספיק שיהיה לנו בית הוא צריך גם להיות יפה, אין הכוונה בבית ישן שהאסתטיקה שלו נפגעה, אלה בבית חדש שיש לו בעיית גימורים ופינישים לא יפים כמו חיתוכי מרצפות עקומים ועוד.

ליקויי בנייה – בדק בית בודק ליקויי בנייה מסוגים שונים, החל בבעיות אינסטלציה ועד לבעיות ריצוף וטיח. הליקויים לעתים נגרמים מבלאי ולעתים מקבלן שמחפש לחסוך בהוצאות, חשוב מאוד למצוא את כול הליקויים.

לסיכום החשיבות בביצוע בדק בית

בדק בית בא לתת לנו מענה ועזרה בהערכת הנכס שלנו אך לא רק, בעזרת הבדיקות נוכל ללמוד עד כמה הבית שלנו איכותי למגורים ומה הליקויים שיש בו. במידה ויש ליקויים חשוב לזכור כי ניתן לטפל בהם או לפחות לקבל בעדם פיצוי הולם.