מה עושים ששומעים את השכנים?

מה עושים ששומעים את השכנים?

כאשר אתם עומדים בפני רכישת בית חדש לרוב אתם בודקים את הנראות שלו ועד כמה הוא נוח לכם מבחינת הייעוד העתידי שלו. לעיתים רחוקות בודקים את השכונה ומי גר או אמור לגור בה במידה ומדבר על שכונה חדשה. אולם ישנם לא מעט דברים שאף אחד לא חושב לבדוק אותם כלל לדוגמה רמה ואיכות האקוסטיקה. כאשר מדברים על אקוסטיקה לעיתים מקלים ראש בדבר, בדק בית מדקדק בבדיקות הרעש ונותן להן חשיבות גבוהה מאוד. מיותר לציין כי אן יש רעש שמפריע הוא יכול לגרום לבעיות רבות ביניהם יצירת חוסר שקט, ירידה באיכות החיים ואפילו יצירת מתחים שמפריעים לבריאות תקינה.. בדק בית לאקוסטיקה יכול למנוע מכם רכישת בית בעייתי או לחילופין לבחור את הבית הטוב ביותר עבורכם.

ההשלכות של אקוסטיקה ירודה

כאמור בעיות אקוסטיקה מונעות מאיתנו איכות חיים טובה שעלולות לגרום לנו מעבר להפרעה לשנת הצהרים גם בעיות מורכבות ורציניות יותר. ישנם לא מעט סיבות לבעיות אקוסטיקה ובדק בית היא הדרך לאתר אותן. אם אנו נמצאים בתהליך רכישה של בית חדש מקבלן או בית מיד שנייה חשוב לברר לגבי בדק בית אם נעשה ואם אכן בוצע בדק בית האם סעיף האקוסטיקה נלקח בחשבון. בעיות אקוסטיקה יכולות לנבוע מכמה סיבות כאשר הנפוצה ביותר היא שקבלני בניין לא אחת חוסכים בהוצאות ובונים קיר משותף בין דירות שאינו עבה דיו או שעשוי בצורה לא נכונה, רעשים בין הבתים עלולים לעבור דרך הקיר. בעיית בידוד נוספת שבדק בית נותן עליה את הדעת היא חלונות הבית. חלונות באיכות ירודה אולי ימנעו מרוח או גשם לחדור פנימה אולם הרעש מהחוץ ימע מיכם את איכות החיים להם אתם מצפים, הרעשים יבואו לידי ביטוי בשמיעת רכבים נוסעים, צפירות ולמעשה כל רעש מעל המינימום יגרום לכם להפרעות.

בדק בית ואקוסטיקה, גם בתוך הקירות

דבר נוסף שנבדק על ידי בדק בית הוא עובי הקיר ורמת הבידוד שהוא מספק, לעיתים תשמעו רעשים מתוך הקירות שינבעו מצנרת מים שאינה מותקנת כראוי, חלק נכבד מבדק בית נוגע בעניין האינסטלציה, כאן נוצר קשר ישיר בין התקנת צנרת אינסטלציה לקויה לבין רעש ואקוסטיקה. את צנרת המים חייבים לקבע לקיר במיוחד אם מדובר על קיר בלוקים. הסיבה לכך היא מכיוון שהבלוקים חלולים הצנרת שתעבור דרכם תרטוט ותרעד כאשר מים יעברו בצנרת בכל פתיחה וסגירה של ברזים, על מנת למנוע את הרטט חובה לוודא כי הצנרת קובעה בתוך החציבות והבלוקים. כאמור בדק בית בא לתת לנו מענה וחוות דעת לגבי הבית אותו אנו עומדים לרכוש, ישנה חשיבות גדולה לבדוק את כל הנושאים הרלוונטיים. חברת בדק בית מומחית תיתן לכם את התמונה האמיתית לגבי הנכס שלכם.