תביעה או פשרה

תביעה או פשרה

המציאות היום יומית מעמידה אותנו במבחנים, ובסופו של דבר קבלת החלטות נכונה מתקבלת תמיד לאחר זמן קצר למחשבה, או כמו שאמרו גדולים ממני “סוף מעשה במחשבה תחילה”.

תביעה משפטית היא תהליך מייגע וארוך

סכסוכים בין קבלן לדייר, או בין דייר לשכנו בנושא ליקויי בניה נגמרים לכל המוקדם בהליך משפטי שאורך 3 שנים. ההליך המשפטי עצמו מתבצע באופן הבא:

דייר להלן: “התובע” מביא מומחה בדק בית מטעמו על מנת שיסקור ויפרט בחוות הדעת את ליקויי הבניה שנגרמו ע”י הקבלן / השכן, חוות הדעת משמשת את כתב התביעה.

קבלן / שכן להלן: “הנתבע” מביא גם כן מומחה בדק בית מטעמו שיסתור את חוות הדעת שהוגשה מטעם “התובע”, ומצרף את התנגדותו לכתב ההגנה.

צריך מומחה מטעם בית משפט

כתב התביעה וההגנה מגיעים לידיי שופט בית המשפט, שמבחינתו לא יודע לפסוק במקרים אלה ולכן הוא ממנה למקרה הנוכחי “מומחה מטעם בית משפט” שיבדוק עבור בית המשפט את המקרה ויעביר את חוות דעתו בנושא.

חוות דעתו של המומחה מגיעה לדיון בבית המשפט, ושם מתקבלת פסיקתו של השופט, שפוסק (ב-90% מהמקרים) על פי חוות דעתו של אותו מומחה מטעם בית המשפט.

ואני שואל אתכם עכשיו… לא חבל על הכסף?

הליך משפטי מצריך מכל אחד מהצדדים לשלם למומחה מטעמו, לשלם לעורך דין שילווה את התביעה, לשלם הוצאות משפט ואת שכר טרחת המומחה מטעם בית המשפט, זהו הליך ארוך הטומן בחובו הרבה ריצות זמן וכסף.

לסיכום

הדרך המומלצת היא כמובן דרך הפשרה, שני הצדדים יכולים למנות מהנדס או מומחה בדק בית בורר לשביעות רצונם שיתן את חוות דעתו בנושא והוא זה שיפסוק לצד כזה או אחר.

הריי זה מה שקורה בכל מקרה אם הולכים להליך משפטי, אז למה לא לחסוך כסף, זמן ועצבים מיותרים.

שלום ארבלי

מתן ביקורת מבנים