על בעיות איטום וביקורת בדק בית

על בעיות איטום וביקורת בדק בית

ביקורת בדק בית מקיפה תחומים רבים, אחד התחומים הינו בדיקת איטום של הבית. כאשר אתם מזמינים ביקורת לבית חדש או בית מיד שניה שאתם עומדים להיכנס אליו חשוב שתוודאו כי האיטום נכלל בבדיקות של הבית. בזכות ביקורת בדק בית תוכלו לדעת בדיוק מה מצב הנכס ומה הם הליקויים שיש בו. בעיות איטום באות לידי ביטוי באופנים רבים ואף גורמים לנזקים לא קטנים, החל מריקבון והיווצרות פטריות על הקירות ועד להרס ממשי של דלתות, טיח וריצוף. הביקורת כוללת מספר בדיקות יסוד שאם מתגלה בהם ליקוי סביר שיהיה צורך לתקן אותו מוקדם ככל האפשר לפני בוא הגשמים.

רשימת בדיקות איטום במסגרת בדק בית

כאמור בעיות באיטום גורמות לנזק, חלק מהנזקים קלים לתיקון ואחרים מצריכים מיומנות ובעלי מקצוע שעלותם גבוהה. ביקורת בדק בית תאתר את אותם ליקויים ותאפשר לכם לדרוש את תיקונם. אלו הבעיות הנפוצות שנבדקות במסגרת ביקורת בדק בית בנושא האיטום:

גגות

יש בתים עם גגות רעפים ויש בתים עם גגות שטוחים, לעיתים הגג הוא של בית פרטי ולעיתים הוא התקרה של הקומה העליונה ביותר בבניין, גגות אלו חייבים להיות אטומים למים אחרת הגשם יחדור מבעדם. יש סוגים שונים של איטום המותאמים לסוג הגג, בדיקת האיטום תאפשר לכם לגלות נזילות של מים מבעד לגג.

מרפסות

עקב אכילס של בתים רבים היא המרפסת, בדרך כלל היא אינה מקורה והיא מהווה מעבר של מים מהחוץ פנימה, בדק בית מוודא כי המים אינם חודרים אל תוך הבית פנימה. חשוב לזכור כי גם אם יש פרגולה שמגנה על המרפסת עדיין קיימת האפשרות לחדירת מים.

חלונות

בדומה למרפסות גם החלונות מהוות פרצה לחדירת מים, חשוב לבדוק את אטימות החלונות, השיפועים והנעילות על מנת להבטיח את חסימת החדירה של מי הגשמים ורוחות. אם ובמידה ויש חדירת מים מהחלונות הקיר שעליו מותקן החלון ירטב והצבע או הטיח עלולים להינזק בצורה משמעותית.

קירות 

קירות המבנה יכולים להיות במגוון של חיפויים, לעיתים זה יהיה עם לוחות שיש, שליכטה אקרילית, טיח ועוד. ביקורת בדק בית תגלה את הליקויים שיש באיטום של הקירות ואם הם עמידים בפני חדירת מים. חדירת מים מבעד לחיפוי עלולה לגרום לנזק והרס הקיר הפנימי כלומר לקיר שנמצא בתוך הבית.

מתי חשוב לבדוק את הבית?

ביקורת בדק בית אינה דבר שעושים כל הזמן, אולם אם אתם לפני כניסה לדירה חדשה או אתם רוכשים בית מיד שניה חשוב שתכירו את הליקויים שיש בו. בדק בית מקצועי מקיף את כלל הנושאים ומאפשר לכם לדעת בדיוק מה טיב האיטום בבית, הצנרת, החשמל ועוד. חשוב לא למהר ולא לוותר על הבדיקה על מנת שתגלו את כל הליקויים מבעוד מועד.

במידה ורכשתם בית חדש מקבלן באפשרותכם לפנות לקבלן המבצע על מנת שייתקן את הליקויים שהתגלו בביקורת בדק בית, אולם במידה ואתם עומדים לפני רכישת בית מיד שניה מולץ לבצע את הבדיקה טרם הרכישה עצמה, כך תבטיחו לעצמכם לגלות את הבעיות והליקויים מבעוד מועד, לעיתים יש ליקויים שישפיעו על מחיר הרכישה ואף על קיום הרכישה בכלל.