קונים בית חדש מקבלן? אתם חייבים בדיקה מקצועית

קונים בית חדש מקבלן? אתם חייבים בדיקה מקצועית

הגעתם לשלב שבו אתם בתהליך רכישת בית חדש? בין אם זה בית חדש מהקבלן או בית מיד שנייה אתם חייבים חייבים לזכור כי אף נכס אינו חף מליקויים ותקלות ואתם חייבים לבצע בדק בית על מנת לגלות אותם, בתים חדשים חשופים לליקויי בניה בעקבות שגיאות של פועלים, חיסכון של קבלנים וכל מיני סטיות מתוכניות אדריכליות, לעומת בבתים ישנים יש בלאי שאותו גם חייבים לבדוק על מנת לוודא שאכן הנכס שאתם עומדים לרכוש הינו תקין וראוי למגורים ושלא חלילה תגלו שאתם עומדים לפני הוצאות של כספים רציניות. חשוב לציין כי לא מעט טועים לחשוב כי בית חדש מקבלן הוא בית ללא בעיות או תקלות, ההפוך הוא הנכון בתים חדשים חשופים לליקויים הרבה יותר מאשר בתים ותיקים. בדק בית יכול להתבצע בכמה מופעי זמן: לפני הרכישה, לפני קבלת הבית מהקבלן. הבדיקה כוללת מבחנים שונים ובדיקות מקפות המבוצעות על ידי בעלי מקצוע מיומנים ומנוסים, חשוב לציין כי העין הבוחנת של בעל מקצוע מומחה יכולה לאתר ליקויים שאתם רוכשי הבית לא מודעים להם כלל.

 

למה בודקים בית חדש מקבלן?

לרוב כאשר אתם רוכשים בית חדש מקבלן הרכישה מתבצעת “על הנייר” כלומר אתם לא באמת רואים את הבית אלא כל פעם חלק אחר כאשר תהליך הבניה מתקדם. הקבלן להוט לסיים את הבניה על מנת שיוכל לקבל את התשלום ואף דוחף את מועד המסירה. חשוב מאוד לזכור כי ביצוע בדק בית לפני הכניסה תחסוך לכם הרבה עוגמת נפש ובזבוז זמן. הבדיקה נועדה לאתר ליקויי בניה ולאפשר לקבלן לתקן אותם לפני שאתם נכנסים לגור,הסיבה לכך היא שאתם רוצים מצד אחד להיכנס לבית אופטימלי ותקין ומצד שני אם יש ליקויים אם תעדיפו שהתיקון שלהם יתבצע בזמן אתם עדיין לא גרים בבית. בדק בית מעביר בדיקות מקיפות לבית שלכם שכוללת את כל התשתיות, אינסטלציה, חשמל, מים, נגרות אלומיניום ועוד. את הבדיקה מבצע מהנדס בניין מומחה בעל ידע וניסיון. תוצאות הבדיקה מוגשות בדוח מסודר לפי דירוג ורמת החומרה של הליקוי. לא אחת כאשר כבר נכנסים לגור מתגלים עם הזמן ליקויים שגם הם צריכים להיות מטופלים על ידי הקבלן, כאן חשוב לציין כי יש אחריות על בתים מקבלן והאחריות מתחלקת לתקופות שונות בכל סוג של ליקוי.

 

חשוב לעשות בדק בית לבית לא חדש

אם אתם עומדים לפני רכישת בית שאינו חדש, כלומר בית מיד שנייה, חשוב שתדעו כי בדק בית הינו חובה שאסור לכם להקל בה ראש. בתים חדשים כפי שאמרנו חייבים לעבור בדיקה מכיוון שהקבלן או הפועלים שלו עלולים ליצור ליקויים במתכוון או בטעות, בבתים לא חדשים יש את עניין הבלאי של המבנה. הבלאי יכול לבוא לידי ביטוי בשקיעת אריחים, סדקים בקירות, בעיות של נגרות אלומיניום ועוד. ביצוע בדק בית מאפשר לכם לדעת בדיוק איזה נכס אתם עומדים לרכוש, בין אם זה נכס תקין, עם ליקויים שניתן לתקן אותם או ליקויים כל כך חמורים שעדיף לכם להתרחק מהנכס. באופן כללי בדק בית הינו בעל מטרה אחת חשובה והיא להגן עליכם מפני נזקים, בעיות והוצאות מיותרות.