רשימת ליקויים במבנה שימנעו מכם לבצע את הרכישה

רשימת ליקויים במבנה שימנעו מכם לבצע את הרכישה

אחד הדברים המשמעותיים בחיינו הוא רכישת בית, לרבים מאיתנו זו פעולה של פעם בחיים ולכן היא גם בעלת משמעות וחשיבות רבה מאוד. תהליך הרכישה כרוך בהרבה משתנים החל ממציאת הנכס שתרצו בו בין אם הוא חדש מקבלן או בית מיד שניה ועד לתשלום בפועל עבורו. אבל יחד עם החוויה המיוחדת הזו של רכישת בית משלכם שבו תקימו משפחה, תגדלו יורשים באה גם הסכנה שאולי הרכישה שאתם עתידים לבצע שגויה או לא נכונה. ביצוע בדק בית יכול למנוע מיכן רכישה לא איכותית ולא אחת בדק בית יציג בפניכם ליקויים שאולי דווקא כן תרצו לתקן ועל ידי כך להוזיל את העלויות של הרכישה. הסיבות לרכישה לא טובה נובעת בין היתר מליקויים שקיימים בנכס,  וחלק מהן אנחנו ננסה להציג בפניכם כאן.

ראשית דבר ההבדלים בין בית חדש מקבלן לבין בית מיד שניה

רכישת בית חדש אינו דבר שיש להקל בו ראש במיוחד אם זה בית חדש שאתם רוכשים בפעם הראשונה. אתם בלית ברירה מחוייבים ללמוד כמעט כל דבר שקשור לעסקה המורכבת הזו אך דבר אחד שעלול להוות מכשול או לגרום לעסקה שלכם ליפול הוא עניין הליקויים. אותו הדבר גם לגבי רכישת בית שאינו חדש או שעבר שיפוץ מאסיבי גם כאן יש תהליכים רבים שחייבים להכיר ולדעת טרם אתם משלמים ונכנסים לבית שלכם, המכשולים הרבים עלולים לייצר מצב שבו אתם רוכשים בית “מקולקל” או עם בעיות שעלות התיקון שלהם גבוהה מאוד. לכן בדק בית מאפשר לכם לבצע בדיקה מקיפה לנכס על מנת שתדעו בדיוק מה קורה, מה תקין, מה לקוי ומה חייבים לתקן. לעיתים תוצאות בדק בית עלולות לשנות את ההחלטה שלכם כליל ולמנוע את המשך קיום העסקה.

הסכנות / תקלות שעליכם להיזהר מהם

כפי שציינתי יש לא מעט ליקויים גם בבית חדש וגם בבית מיד שניה או שעבר שיפוץ ועל מנת לזהות את הליקויים ולהבין אם כדאי להשקיע ולתקן או לברוח מהבית מבלי לרכוש אותו אתם צריכים להכיר ולשים לב אל  הליקויים המשמעותיים:

סדקים

לא תמיד סדקים מסמלים בעיה, ביקורת בדק בית תוכל לזהות את הסדק, את מקורו. למשל אם אלו סדקים באזור הקורות בחלק התחתון של קירות הבית זה עלול לסמן נזקים כבדים במבנה, עלויות תיקון אלו גבוהות מאוד וההמלצה היא להתרחק מנכס כזה במהירות

קורות

ביקורת בדק בית מקיפה כמעט כל דבר, כאשר מאתרים (גם לאחר שיפוץ, שכטל או צבע) סדקים אלכסוניים באזור הקורות הדבר עלול להצביע על כשל חמור שצריך להדליק לכם נורה אדומה.

רצפה

הרצפה נפוחה? או שקועה? אלו תופעות הנובעות מיציקות לקויות. לא תמיד מזהים זאת כי לעיתים לוקח בין 2 – 3 שנים לנזק להופיק. התיקון לא בהכרח מורכב אך כרוך בהרבה בלגן, הרמת אריחים קיימים, ריצוף מחדש ולעיתים אף ביצוע חשמל ואינסטלציה מחדש.

חיפויים

טרנד החיפויים לקירות אולי יפה אך כאשר יש בעיות בשלד או שיש התנתקויות של אריחים חייבים לקחת זאת בחשבון. בדיקת בדק בית תגלה אם זהו בעיה נקודתית או מחדל שמהווה סכנת חיים, במידה וכן ההמלצה היא להתרחק.

שלד

שלד המבנה הוא הבסיס לבניין, אם יש לו בעיות בדק בית ללא ספק יגלה אותם, סדקים לאורך ולרוחב שנראים משני צידי המבנה מעידים על ניתוק של הלבנים, אלו בעיות שלד וקונסטרוקציה חמורות מאוד ועדיף לכם לא להתקרב למבנה כזה.