שיפוצים, בדק בית וכול מה שביניהם

שיפוצים, בדק בית וכול מה שביניהם

אין דבר מהנה יותר מאשר להיכנס לבית חדש ויותר מכך אין יותר מענג מאשר לשפץ את הקיים ולהיכנס אל מקום מוכר ושונה כאחד. שיפוץ הבת לא מחייב תמיד להיות בית שהוא חדש ואנו עתידים להיכנס אליו אלא זה יכול להיות גם בית קיים, שלנו שאנו בסך הכול רוצים לעשות בו שינויים והתאמות לצרכים שלנו, יתכן כי נרצה להוסיף חדרים או להסיר חדרים אולי שינויי במטבח ועוד. בסופו של יום שיפוצים מטרתם ליצור שינוי, חידוש והתאמה מרבית לצרכים שלנו. לא אחת אנו שומעים או מכירים מי שהחלו בתהליך של שיפוצים ו“נתקעו” בדרך. מקרים כאלו רבים קורים כאשר לא מבצעים בדק בית לפני תחילת העבודות. בדק בית למעשה בא לתת לנו את התמונה המלאה והנכונה לגבי הבית שלנו, אפילו אם הוא שלנו מימים ימימה, רק כך נוכל לצלוח בהצלחה את השיפוצים.

מה כולל בדק בית לפני תחילת השיפוצים?

כאמור על מנת לבצע שיפוץ מוצלח יש צורך לבצע בדק בית, למעשה זו בדיקה שתלמד אותנו על מצבו האמיתי של המבנה שלנו, מה מצב האינסטלציה, החשמל, היסודות ועוד. על מנת לבצע בדק בית יש להזמין מומחה שבקי בביצוע בדיקות אלו. המומחה לבדק בית יבצע סקירה מלאה על מנת לחשוף ולמצוא את הליקויים והפגמים שיש בבית. בדיקות אלו יתנו לנו תמונה מושלמת על מצבו של הבית לפני תחילת השיפוצים, כך שאם יש בעיות בצנרת נוכל להיות מוכנים לכך מבעוד מועד. בדק בית אינו דבר שמקלים בו ראש, הוא מכיל דוח ממצא ומלא על מצב הבית ללא יוצא מן הכלל, הדוח כולל את פירוט הליקויים שנמצאו, הטיפול הנדרש לתיקון הליקויים, הערכה כללית לגבי העלויות שלרוב ההערכה היא קרובה למציאות, המלצות על חומרי בנייה ובניין ולא אחת אף המלצה לשילוב פיקוח עליון לתהליך השיפוץ שיבקר ויבדוק שאכן הדברים מתבצעים כראוי.

סיימת לשפץ?, האומנם?

אם בחרתם לבצע שיפוץ לבית או שקיבלת בית אחר שיפוץ חשוב לדעת שבדק בית יכול להיות הדבר הכי טוב עבורכם, גם אם אתם אלו שביצעתם את השיפוצים. בדק בית שלאחר שיפוץ כולל בדיקות יסודיות שיחשפו ליקויי בנייה שנוצרו תוך כדי השיפוץ ( אם בכלל ), תתבצע התאמה בין הדברים שנכללו בהצעת המחיר לבין מה שנעשה בפועל, במידה ויש ליקויים תתבצע הערכה כספית לתיקונם והערכת זמני ביצוע. מומלץ לציין בפני הקבלן את העובדה שאתם עתידים לבצע בדק בית על מנת לאפשר לו להימנע מתקלות ומביצוע ליקויי בנייה. במידה ויש מחלוקות ביניכם לבין הקבלן המבצע דוחות בדק בית יאפשרו לכם להתמודד משפטית מול הקבלן והליקויים שלו. בסופו של יום, ביצוע בדק בית בין אם זה בתחילת השיפוץ או בסופו בא לתת לכם חיסכון בהוצאות עתידיות במהלך השיפוץ או אחריו.