שיפצתם, עכשיו תבדקו שלא גרמתם לליקויים

שיפצתם, עכשיו תבדקו שלא גרמתם לליקויים

שיפוץ הבית תמיד מביא איתו את ההרגשה הטובה הזו של השינויים אולם לא אחת כאשר משפצים את הבית או שמתגלים ליקויים תוך כדי השיפוץ או שהליקויים נגרמים בעקבות השיפוץ.בדק בית הינו בדיוק המהלך שעליכם לעשות על מנת לצאת לדרך לשיפוץ עם מינימום תקלות ומקסימום הצלחה. בדק בית מומלץ לבצע לפני תחילת שיפוץ במיוחד אם הבית הוא לא חדש אולם לא אחת אנו מגלים כי עושים שיפוץ ותוך כדי העבודה מגלים צנרת לקויה או אריחים בעייתיים, עכשיו אם תכננתם את ההוצאות שלכם לגבי השיפוץ יכולה להתעורר בעיה רצינית.

בדק בית, כעזר לשיפוץ מושלם (תרתי משמע)

לרוב כאשר יוצאים להרפתקת שיפוץ של בית ובמיוחד אם אינו בית חדש אנו עלולים למצוא את עצמינו תקועים באמצע העבודות, בדק בית בא בדיוק כאן לעזור לנו ללמוד מה נדרש עבור השיפוץ, כמה העלויות המוערכות ואילו ליקויים קיימים או עלולים להתגלות תוך כדי עבודות. תארו לעצמכם תקציב שיפוץ בגובה מסוים שתכננתם בקפידה שפתאום כ 20 אחוז ממנו הולכים לטובת ליקוי שמעולם לא חשבתם או צפיתם אותו. על מנת להימנע מתקלות בלתי צפויות אלו בדק בית מבצע את הבדיקות שבסופן מופק דוח כולל לכל הליקויים. לרוב בבתים ישנים יותר הליקויים ינבעו מבלאי והטיפול בהם אינו נמנע ויגיע במוקדם או במאחר, כך שאם אתם כבר נמצאים בתהליך שיפוץ כדאי שתשקלו את תיקון הליקויים.

מה בודקים בביקורת בדק בית?

כאשר עושים בדק בית לבית נבדקים ראשית המערכות הבסיסיות כגון מערכות החשמל, מים, אינסטלציה. בנוסף נבדקים גם האיטום, ריצוף ונגרות. בדק בית שמתבצע בבית חדש מאפשר לרוכשים לדעת מה הם הליקויים שקיימים בו, תמיד יש ליקויים. יחד עם זאת בת שיפוץ בית קיים יש לא אחת ליקויים נסתרים שאין דרך לגלותם אלא על ידי בדק בית או על ידי גילוי בשטח בזמן אמת. כאשר מתגלים ליקויים מומלץ לקבל חוות דעת מקצועית לגבי האופן שיש לטפל בהם ולחשב את העלויות. לעיתים תמצאו כי העלות של תיקון ליקויים גבוהה מאוד ביחס לשיפוץ כולו אולם אתם כבר בתוך השיפוץ ולא תוכלו להימנע מאשר להפנות את המשאבים לטובת תיקון הליקוי. לעומת זאת כאשר הבית הוא חדש ונערכת בו ביקורת בדק בית הליקויים שמתגלים הם באחריות הקבלן המבצע שבנה את הבית. ועליו ליטול אחריות ולטפל באותם ליקויים. אולם הלכה למעשה הקבלנים כמעט כולם וכמעט תמיד מחפשים את הדרך להתחמק מאחריות ומתשלום התיקונים. כאן בדק בית נכנס לפעולה, הדוח שהופק קביל ומוכר בבתי המשפט ולא אחת משמש כבסיס לתביעת נזיקין או קבלת פיצוי על ליקויי בנייה כאלו או אחרים. חשוב לוודא כי הבדיקה כוללת גם התאמות בפועל של התוכניות לבית שנבנה, תתפלאו אך לא אחת מקבלים בית קטן יותר מאשר שילמתם עליו וחשוב לבדוק זאת לפני קבלת המפתחות לבית.