​הפקת דוחות בדיקה תוך 24 שעות
קבלו מידע מקצועי על מגוון ליקויים נפוצים
077-4140034 phone
close
בדק בית | שאלות נפוצות
ראשי בדק בית | שאלות נפוצות

בדק בית | שאלות נפוצות

מתי כדאי לבצע בדק בית?

הטעות הנפוצה בקרב רוכשי הדירות היא הלחץ להכניס ריהוט ובעלי מקצוע שונים לשיפוץ הדירה מיד לאחר קבלת המפתח. מהלכים מהסוג הזה משחקים לטובת הקבלן, שיכול לטעון מבחינתו שהליקויים לא בוצעו על ידו כגון: אריחים שבורים, שריטות במשקופים, ולעיתים גם בעיות רטיבות כתוצאה מנגיעה בצנרת של בעל מקצוע שהוזמן על ידכם. 

לכן את בדק הבית חשוב מאוד לערוך סמוך מאוד לפרוטוקול המסירה, על דירה ריקה ולערוך בדיקה הנדסית ומקצועית שתאתר את הליקויים השונים. לאחר הבדיקה ובהתאם לממצאים בשטח יהיה ניתן להכניס ריהוט ובעלי מקצוע. 

תיקון הליקויים יוצר אי נעימות לדיירים השוהים בנכס, ולכן עדיף לתקנם בטרם פונים לעיצוב הפנים של הנכס.

פניה מהירה

    האם בית חדש מקבלן צריך בדק בית?

    לא רק כדאי אפילו חובה לבצע בדק בית כאשר רוכשים דירה או בית חדש מקבלן והסיבה לכך היא ברורה כאשר נבנה בית חדש בפרוייקט או בבניין מגורים יתכנו ליקויים שאפילו המפקח על הבנייה אינו מודע להם. החשיבות בבדק בית לפני בנייה נותנת תמונת מצב אמיתית על טיב הבניה, רמת הגימור, טיב האיטום, מצב האינסטלציה וצנרת הדולחין.

    ישנם לא מעט בעיות ותקלות שלכאורה אתם תעלימו מהם עין מכיוון שלא תבינו את המשמעות, דוגמה לכך היא עמודי התמיכה של הבניין שבולטים בפינות החדר, ליקוי כדוגמת זה ימנע מכם להתקין ארונות בצורה סטנדרטית ויאלץ אתכם לרכוש ארונות מנגר פרטי, ליקויי בנייה כזה משמעו שהקבלן צריך לפצות אתכם.

    בנוסף כאשר עורכים בדק בית לבית מקבלן הרי שהליקויים שיתגלו יהיו עדיין בתקופת האחריות.

    האם צריך לעשות בדק בית לדירה מיד שניה?

    התשובה היא בוודאות כן!! ליקויים שכיחים בדירות יד שניה הם סדקים ובעיות רטיבות.
    בניגוד לדירה חדשה מקבלן שבה הקבלן אחראי על תיקון ליקויים עוד בתקופת הבדק, כאן אין אפשרות לקונה לבוא בטענות למוכר, שכן היתה לו אפשרות לבדוק את הנכס לפני.

    בבדיקת דירה מיד שניה חשוב לערוך בדיקה מקיפה לצנרת הכוללת סריקת אינפרא אדום וצילום תרמי של המערכות, ליקויים מסוג זה עלולים לשנות משמעותית את מחיר הרכישה הסופי של הנכס שכן עלות תיקונם מוערכת לעיתים בעשרות אלפי שקלים. 

    קונה המתעניין בדירה לא יכול לדעת על ליקויים שונים בזמן המועט שיש לו להתרשם מהדירה המאוכלסת האותה עת. ולעיתים הליקויים מוסתרים ע”י ריהוט, כמו כן קיימות בדירות חריגות בניה שגם ניתן לעלות עליהן בהתאם לבדיקת תוכנית הדירה וטופס הארנונה.

    מה הליקויים הנפוצים המתגלים בעת ביצוע בדק בית?

    בדק בית מהווה את המבחן האמיתי לנכס שלכם וככזה הוא מאתר את ליקויי הבניה שקיימים. הליקויים הנפוצים בבתים בין אם הם חדשים או ישנים יהיו:
    1 – ליקויי איטום.
    2 – ליקויי אינסטלציה.
    3 – ליקויי רטיבות.
    4 – ליקויי ריצוף.
    5 – ליקויי אקוסטיקה.
    6 – ליקויי אוכלוסיה וסביבת מגורים.
    7 – ליקויי חריגה מתוכניות מקור מאושרות.
    כמובן שישנם לא מעט ליקויים נוספים אך אלו הנפוצים והמוכרים ביותר.