​הפקת דוחות בדיקה תוך 24 שעות
קבלו מידע מקצועי על מגוון ליקויים נפוצים
077-4140034 phone
close
Picture of שלום ארבלי

שלום ארבלי

מתן ביקורת מבנים

שמאות טרום רכישה - שמאות מוקדמת

Facebook
WhatsApp
Email

רכישת דירה, בית או כל נכס מקרקעין אחר היא עסקה מרתקת ומסובכת שמקבלת חשיבות רבה בחיי האדם. במידה ואתם בתהליך רכישת נכס מקרקעין, חשוב מאוד לבצע שמאות טרום רכישה, אשר יכולה להפוך למפתח לביצוע העסקה בהצלחה ולמניעת הפסדים כספיים עתידיים. שמאות מוקדמת מבוצעת על ידי שמאי מקרקעין מנוסה ועוזרת לזהות ולטפל בכל הנושאים המשפטיים והמקרקעין הנוגעים לנכס.

אחת המשימות החשובות שבפני השמאי מקרקעין היא בדיקת הנכס לפני קניה. תהליך זה מבוצע בכדי לוודא שהנכס בריא משפטית ולצמצם את הסיכונים הקיימים בעסקה. בדיקת הנכס כוללת את בדיקת החוזים והמסמכים הקשורים לנכס, אימות של זכויות רשות השכירות ורשות המקרקעין, בדיקת חובות הנכס ותביעות שמתקיימות נגדו, ובדיקת תכניות תמ"א 38 ותכניות חדשות אחרות. ביצוע בדיקה מקיף ומדויק בשלב זה יכול למנוע טעויות רקע ובעיות שיכולות להוביל להפסדים כספיים וטרחה מיותרת בעתיד.

מומלץ מאוד לא לחתום על הסכם רכישה לפני ביצוע בהצלחה של שמאות מוקדמת. בעזרת שמאי מקרקעין מקצועי, ניתן להשיג מידע מקיף ואמין על הנכס, המצב המשפטי שלו והסיכונים הקשורים. רק לאחר ביצוע הבדיקה וקבלת המידע הרלוונטי ניתן להחיל את חותמו על הסכם הרכישה. בנוסף, ניתן לכלול בחוזה הרכישה תנאי שבו מוגדר שהחוזה יכנס לתוקפו רק עם קבלת דוח הבדיקה ואישור הצדדים להמשך העסקה.

שמאות מוקדמת אינה חשובה רק לרוכשים, אלא גם למוכרים של נכסים מקרקעין. ביצוע שמאות טרום רכישה על ידי שמאי מקרקעין מקצועי יכול להבטיח למוכר את דעתו בכדי לדעת את שווי הנכס שהוא מוכר ולהעריך את המחיר בהתאם. בנוסף, השמאי יכול לבדוק את הניכוי המס בעתיד, כמו מס שבח והיטלי השבחה, ולוודא שהמחיר המבוקש הוא המחיר הריאלי של הנכס. בזכות שמאות מוקדמת כזו, מוכר הנכס יוכל להוציא את הנכס למכירה במהירות ובצורה שתשרת את ענייניו הכלכליים.

כדי להבטיח ביצוע שמאות מקיף ואמין, חשוב לפנות לשמאי מקרקעין מקצועי ומנוסה. השמאי יבצע בדיקה יסודית של הנכס, יגבור על נושאים מורכבים ויספק מידע מקצועי ומעודכן. בנוסף, חשוב לבחון את תחום ההתמחות של השמאי ולוודא שהוא מכיר את התהליכים במקרקעין והנושאים המשפטיים הנוגעים לסוג הנכס שאתם מעוניינים לרכוש או למכור.

רבים נוטים לחשוב ששמאות לדירה נעשית רק על ידי שמאי למשכנתא שמופיע ברשימות הבנקים, אך לא כך הדבר כל שמאי מקרקעין מוסמך לבצע שמאות מוקדמת לנכס שלכם.

לסיכום, שמאות טרום רכישה היא כלי מרכזי בתהליך הרכישה או המכירה של נכס מקרקעין. ביצוע שמאות מוקדמת על ידי שמאי מקצועי ומנוסה מבטיח הערכה מדויקת של הנכס, התמודדות יעילה עם הנושאים המשפטיים והמקרקעיים, ומקנה לכם רוח שקטה וביטחון בתהליך העסקה. בעזרת שמאות מוקדמת ניתן למנוע הפתעות בעתיד, להגן על השקעות כספיות ולשפר את התוצאות הכלכליות של העסקה המקרקעית שלכם.

פניה מהירה