הרעש מהשכנים מפריע? ככה תמנעו אותו

הרעש מהשכנים מפריע? ככה תמנעו אותו

התפתחות הטכנולוגיה נוגעת בכל דבר, במיוחד בכל הקשור לבניית בתים, החל משדרוג חומרי הגלם לבניה ועד לרמת הגימוש של המבנים. אחד הפיתוחים בא לתת מענה על הרעש שיש מחוץ לבית. כאשר עורכים בדק בית בודקים תקינות של חשמל, צנרת, ריצוף, איטום ועוד מגוון דברים נוספים, ביניהם נבדקים גם החלונות ורמת האיטום שלם אולם לא די באיטום נגד גשמים או חדירת מים אלא יש חשיבות לבצע בדק בית גם לכל הנוגע לסינון וחסימת רעשים. יש סוגים שונים של גורמי רעש שחלקם חודרים לאו דווקא דרך החלון אלא דרך הדלתות או הקירות. יש דרכים שונות שבעזרתם ניתן לסנן את הרעשים או לפחות להפחית אותם בצורה משמעותית, על דרכים אלו בהמשך.

הסיבות והפתרונות עבור רעשים מבחוץ

כאמור יש לא מעט רעשים המגיעים מבחוץ ועלולים להפריע לנו בבית, חלק מהרעשים סבילים או סטנדרטיים ואחרים גובלים בהטרדה ממשית. הסיבות לרעשים מרובות ויש לא מעט דרכים לפתור אותם, ביצוע בדק בית יעזור לכם למנוע מבעוד מועד את הגילוי המאוחר של הרעשים אולם לא תמיד. אלו הסיבות לרעשים והדרכים להקטנתם:

מעטפת הבית – בין אם זה בניין מגורים או בית פרטי יש חשיבות רבה לחומרי הגלם ממנו בונים את הבית, יש הבדל בין בנייה עם בלוקים אפורים לבין בלוקים של איטונג הן מבחינת סינון רעשים והן מבחינת איטום ושמירה על טמפרטורה.כמו כן בנייה בשיטת "בניה קלה" נחשבת להכי פחות אטומה לרעשים ואילו איטונג נחשב למסנן הרעשים הטוב ביותר.

קירות פנים – קירות פנים משמשים ליצירצ חוצץ בין החדרים, לא אחת משתמשים בלוחות גבס לצורך הבניה אולם ביקורת בדק בית תגלה אם בין לוחות הגבס הוכנס צמר סלעים שמשמש לביטוד רעשים וטמפרטורה, יחד עם זאת בניית קירות עם בלוקים כגון איטונג, צמנט בורד, אריחי גבס  נחשבים למסנן רעשים הרבה יותר טוב מאשר לוחות גבס.

חלונות – סוגיית החלונות בדרך כלל מתחלקת ל 2 מחיר ואיכות, ללא ספק שאם תבחרו חלונות טריפלקס תהנו ממחיר יחסית נמוך אולם ללא ספק חלונות עם זכוכית בידודית יהוו חוצץ אידיאלי לרעשים וטמפרטורה.

גובה הדירה – ככל שהדירה שלכם ממוקמת גבוה יותר אתם תהנו משקט רב יותר אולם קחו בחשבון שעם הגובה מגיעים רוחות ובעיות נוספות אחרות שאותם תצטרכו לפתור.

מיקום הדירה – אם אתם גרים במרכז תל אביב סביר להניח שרמת הרעש תהיה גבוהה פי כמה לעומת מגורים בקיבוץ או מושב כזה או אחר. לכן סביבת המגורים חייבת להילקח בחשבון גם כן, ביקורת בדק בית ללא ספק תתייחס לסעיף הרעש הסביבתי במידה והוא קיים.

לסיכום נושא הרעשים

כניסה לבית חדש בין אם הוא מקבלן או יש שניה יכול להיות בעייתי ולגרום לכם למורת רוח רבה, ההמלצה הגורפת היא לבצע ביקורת בדק בית על מנת לאתר את כל הליקויים, את הליקויים בבית ואלו שיגרמו לכם לבעיות בעתיד כמו למשל עניין הרעש. חשוב לוודא שהרעש מבחוץ מסונן במידה מספקת ואינו מפריע לכם יתר על המידה כי זה דיי מתסכל לשמוע את הרכבים או צעקות מהרחוב. אל תתפשרו על סוג החלונות ואופי בניית בקירות במיוחד אם זה בית חדש. אם אתם רוצים להיות בטוחים בשקט שלכם הזמינו ביקורת בדק בית שתאתר ותפתור לכם את כל בעיות הרעש בבית.