טיפים והמלצות על בדק בית

טיפים והמלצות על בדק בית

אם אתם לפני כניסה לבית חדש ורוצים לחסוך כאבי ראש וכסף בעתיד ללא ספק אתם צריכים לבצע בדק בית. השאלה הנשאלת היא מתי צריך לעשות בדק בית, מי יבצע את הביקורת ומה ההוצאות הכרוכות בביצוע ביקורת מקיפה לאיתור ליקויים בבית שלנו. על כל אלו ועוד בטיפים שריכזנו עבורכם במאמר הבא.

ככה תבצעו בדק בית לנכס שלכם

ראשית נבין מה הכוונה בביקורת בדק בית לבית שלכם. הכוונה היא שהבית אליו אתם עתידים להיכנס צריך לעבור סדרת בדיקות על מנת לאתר בו ליקויים. הליקויים יכולים להיות במגוון סעיפים החל מבעיות צנרת, ריצוף, איטום ועוד. בדיקה של בית הינה מורכבת וחשובה מאוד מכיוון שהתוצאות יגלו לכם מה ערכו האמיתי של הנכס שלכם, מה הליקויים שיש בו ומה הערכת העלויות לתיקון הליקויים הללו. השלב הראשון בביצוע בדק בית הוא איתור חברת בדק בית מומלצת לביצוע הבדיקה. חשוב לבחור בחברה מקצועית שתספק לכם את כל נושאי הבדיקה ובסופה דוח ליקויים מפורט. הזמן הכי טוב לביצוע ביקורת בדק בית הוא לפני קבלת מפתח מהקבלן במקרים של רכישת דירה או בית חדש, או כאשר רוכשים בית מיד שניה. אולם לא רק במקרים של רכישת נכס חדש מבצעים את הבדיקות אלא גם כאשר אתם עומדים לפני שיפוץ או אחרי שיפוץ גדול בבית, ביקורת בדק בית לאחר פינוי שוכרים תאפשר לכם לאמוד נזקים שנגרמו לנכס המושכר הרעיון שעומד מאחורי ביצוע ביקורות אלו הוא ראשית כל לאתר את הליקויים הקיימים במבנה ולאחר מכן לאמוד את העלויות הנדרשות לתיקון אותן ליקויים. במקרים של דירה חדשה יהיה על הקבלן לבצע את התיקונים או לפחות לפצות אתכם בסכום שווה ערך לאותם עלויות תיקון, כך גם במקרים של אומדן עלויות תיקון לליקויים לפני שיפוץ או לאחר פינוי שוכרים או הערכת עלות תיקון ליקויים שנגרמו לאחר שיפוץ. חשוב לבחור חברת בדיקות מהימנה על מנת שהבדיקות יערכו במקצועיות. תבדקו את רמת המקצועיות של אותה חברה, קבלו חוות דעת מאחרים שהשתמשו בשירותיה והגיעו לשיחת היכרות. 

מה עושים עם דוח בדק בית והליקויים הרשומים בו?

כאמור ביקורת בדק בית כוללת מגוון נושאים המקיפים את כל הנכס, החל מבדיקת נזילות ועד לאיכות הגימורים באלומיניום.ליקויים שונים מחייבים אופן טיפול ותיקון שונים לכל לירקוי יש להתייחס בהתאם, חלק מהליקויים ניתנים לתיקון על ידי הקבלן, חלק מהם לא יהיה שווה לכם לתקן ותרצו קבל פיצוי (למשל אם הבית רוצף באריחים שלא בחרתם). כאשר אתם מקבלים לידכם את הדוח עליכם לגשת איתו אל הקבלן המבצע או אל בעל הנכס הקיים ולבקש את תיקון הליקויים אם יש התנגדות תמיד תוכלו לערב את חברת הבדק לעזרתכם, במקרים שונים הקבלן עלול להתנער מהאחריות בטענות שונות ואז אתם תאלצו להגיע לבית משפט, כאן דוח הליקויים משחק תפקיד חשוב מאוד ויעזור לכם בבית המשפט. חשוב לבדוק אם חברת בדק בית שבחרתם נותנת גם שירותי ייעוץ משפטי, זה עלול להתגלות כיעיל ביותר במקרים של תביעה נגד הקבלן.