נכנסים לבית חדש? אל תקבלו את המפתח לפני ביקורת בדק בית!

נכנסים לבית חדש? אל תקבלו את המפתח לפני ביקורת בדק בית!

אין דבר מרגש יותר מרכישת משהו חדש, כאשר אנחנו רוכשים רכב חדש הריח של הריפודים ממש משכר אותנו ובדומה לכך גן כניסה לבית חדש שזה עתה סיימו את בנייתו גורם להתרגשות רבה, הריח של הצבע, הבטון אין דבר שמשתווה אליהם אולם להבדיל מרכב חדש שהוא מיוצר במפעל על ידי רובוטים ממוחשבים בניית בית חדש מתבצעת על ידי אין ספור בני אדם, קבלנים, פועלים ועוד, בדק בית מחלק את הביקורת לפי קטגוריות המשוייכות לכל אחד מבעלי המקצוע שהשתתפו בבניית הבית. אמנם גם ברכב שיצא כרגע מהמפעל עלולות להיות תקלום והחברה המייצרת לוקחת אחריות מלאה ולא אחת אנו שומעים על ביצוע "ריקול" לסדרת רכבים כזו או אחרת. אך להבדיל ממעל רכבים אם יש בעיות או ליקויים בבית חדש לצערינו ברוב המקרים הקבלן המבצע מנסה להסתיר אותם או להתחמק מהם, זו הסיבה העיקרית שאתם חייבים ביקורת בדק בית לבית שלכם גם אם הוא חדש לגמרי, לרוב תמצאו ליקויים, הליקויים יכולים להיות קריטיים, זניחים או כאלו שניתן להתעלם מהם.

מה בעצם בודקים בביקורת בדק בית?

כאמור אם אתם לפני כניסה לבית חדש ההמלצה הטובה ביותר עבורכם היא לבצע בדק בית על מנת לאתר את כל הליקויים שיש בבית , כפי שציינו יש ליקויים הנחשבים זניחים וניתן אפילו להתעלם מהם אבל לא אחת מתגלים ליקויים חמורים כגון ליקויי חשמל, אינסטלציה ובטיחות שאסור לעבור לסדר היום כאשר הם מתגלים. אלו המרכיבים העיקריים הנכללים בביקורת בדק בית, חשוב לציין כי כל ליקוי מסווג לפי רמת חומרתו.
בדיקות בדק בית מחוץ לבית
חומרי בניין וגלם – חומרי בניין עולים כסף, יש מגוון איכויות וסוגים שבאים לידי ביטוי במחיר. במידה והקבלן השתמש בחומרי בניין בעלי איכות ירודה הרי שהוא הרוויח את הפער ואתם הפסדתם איכות.
תוכניות אדריכליות – כל בניין או בית נבנה בהתאם לתוכניות אדריכליות אותם אישרו מול הרשויות, לעיתים שינוי קל בעובי הקיר או סטייה של כמה סנטימטרים ואף יותר מהתוכניות יכולות להשפיע על המבנה מבחינת שטחו, גודלו והאישורים שלו, לרוב הבעיה תצוף כאשר תרצו למכור את הנכס.
קירות – יש חשיבות לבניית קירות המבנה הפנימיים והחיצונים בצורה ישרה וחלקה, כל סטייה הקטנה ביותר תפריע לכם להצמיד שולחן או להתקין ארון ואפילו הריצוף יכול להיות בעייתי. כאשר בניית הקיר נעשית בצורה לקוייה מתקבלת עקמומיות וגלים שנראים גרוע מבחינה אסתטית ומפריעים להתקנת אביזרים שונים כגון ארונות, מדפים וכדומה.
גימורים – אחד מהדברים הבולטים לעין שנבדקים בביקורת בדק בית הוא נושא הגימורים, הם באים לידי ביטוי בחיפויים, בצביעה, בנגרות והאלומיניום. כל פגם שבהם יהיה צורם לעין שלכם. למשל צבע מתקלף, חלונות לא אטומים או דלתות שאינן נסגרות כראוי.
איטום ורטיבות – בעיה נפוצה היא עניין הרטיבויות שיש בבתים ובמיוחד בבתים חדשים. כאשר האיטום לא בוצע כראוי או שיש חדירות של מים מתחילה רטיבות. הרטיבות גורמת נזק שמצטבר עם הזמן במידה ואינו מטופל.

בדיקות בדק בית בתוך הבית

אינסטלציה וחשמל – 2 היסודות העיקריים של הבית שביקורת בדק בית מקפידה עליהם במיוחד הם צנרת האינסטלציה ומערכת החשמל.
בטיחות – בטיחות חשובה לא פחות, מעקות, ספי חלונות ועוד מהווים בעיה חמורה אם לא נבנו בהתאם לתקן.
ריצוף – בעיות ריצוף הן אולי הנפוצות ביותר, חיתוכים לא ישרים, אריחים סדוקים ואף שיפועים הפוכים, חוסר התאמה בצבע האריחים ועוד, כל אלו ועוד נמחשבים לליקויים שיש צורך לטפל בהם.
אלומיניום, נגרות ומסגרות – אלמנטים אלו מהווים חלק נכבד מהבית, האלומיניום בחלונות, גדרות, שערים וכדומה ואילו הנגרות של הדלתות, מטבח, ארונות. ליקויים באלמנטים אלו יכולים להיות בעייתיים ביותר למשל חלונות שלא נסגרים, דלתות עקומות ועוד.